söndag 12 september 2010

Lev ditt jävla liv så lever jag mitt!

-------->Detta inlägg kan att innehålla fula ord<--------

Okej, jag hade inte tänkt att bli speciellt personlig i denna blogg utan endast skriva om cykling (träning), hälsa och kost. Men nu känner jag att jag måste få avreagera mig lite!

Jag blir så jävla trött på vissa människor som inte kan förstå vissa saker.

JAG ÄLSKAR ATT CYKLA/TRÄNA... Okej, har ni hajjat det nu??? 

Jag förstår er som undrar varför jag cyklar/tränar som jag gör och jag berättar gladeligen för er varför, men ALLA ni som står och säger att jag INTE gör annat än å cyklar/tränar har helt jävla FEL!! 

Jag lovar jag gör massa andra saker än att träna, ta gårdagen som exempel, första så cyklade jag, på vägen hem svängde jag förbi två vänner och sen på kvällen så var jag på födelsedagsfest (hade visserligen sjukt ont i huvudet så jag gick hem tidigt) och sedan kom en av mina bästa vänner förbi och kollade på film. 
Ser ni, jag hann både med att cykla och umgås med mina vänner... 

Men för alla er som tror att livet kretsar om att hänga på Stureplan/festa, så är det helt okej för mig att ni vill leva era liv så, men jag har tyvärr andra planer i mitt liv än att hänga på Stureplan/fest till 5-6 på morgonen, för att sedan få alldeles för lite sömn och må dåligt dagen efter. 

Självklart så har jag även varit en av dem som hängde på fester och var ute 2-3ggr i veckan, men jag har tröttnat på det och det är det jag vill att ni ska förstå.
Jag får inte ut någonting av att hänga på krogen till 5 på morgonen. Jag har andra mål i livet. Så snälla respektera detta lika mycket som jag respekterar alla er som vill festa varje helg. 
Så får ni respektera mig att jag vill cykla varje helg! 

Sen vill jag verkligen påpeka att jag självklart kan gå ut någon gång, men jag tycker mycket hellre om att äta middagar och ta ett glas vin och umgås.

Mitt liv kretsar om att må bra, vilket jag gör när jag får cykla/träna och umgås med mina vänner. 

Så jag kommer fortsätta att länka min träning till facebook, likaväl som ni tackar ja till alla fester. 
Men skillnaden är att jag inte går och kommenterar er varje dag över hur mycket ni festar. 

Till mina vänner som stöttar mig i min träning, ni betyder allt!! 

Blir så jävla glad när jag får höra orden:
Vad duktig du är som cyklar/tränar som du gör, blir så glad och inspirerad av dig. 
Det är det man vill höra!!!

Inte detta: 
Vad fan, gör du inget annat än å cyklar/tränar eller, har du inget liv??? 

Så tydligen har man inget liv för att man tränar, vad är det för jävla sätt att se på saker och ting???? 

Antingen är så ni bara sjukt avundsjuka för att ni själva inte tränar eller så har ni ingen förståelse för andra människor. 

Just nu har jag en del mål inom cyklingen och då krävs det väldigt mycket träning, speciellt eftersom jag är ny inom sporten. Så mina dagar kommer vara fyllda av träning men jag kommer även att hinna umgås med mina vänner. 

Så nästa gång innan ni öppnar munnen, tänk er för vad ni säger!! 

Jag respekterar er - Ni borde kunna respektera mig

DETTA ÄR INTE JAG LÄNGRE 





DETTA ÄR JAG, EN TJEJ SOM GILLAR TRÄNING, RESA OCH HÄLSA I SIN HELHET


















Lev ditt liv som du vill - 
Jag kommer leva mitt liv som jag vill 




27 kommentarer:

Matilda sa...

Du äger tjejen! En riktigt stor energiboost är vad du är! Keep up the amazing work! Du är helt fantastiskt otrolig!

Martin S. sa...

Väl skrivet! Var och en gör precis vad den vill med sitt liv. Kan inte förstå att folk hackar på att man har ett visst intresse eller vissa mål i livet. (Kanske har de inga intressen eller mål själva och är avundsjuka ;)

Du är grym! Fortsätt som du gör och ha kul! :)

Vi har valt en sjukt bra sport.

Anonym sa...

Gooo girl!!!
*Pussar från Turkey*

Cykelbloggar sa...

Kan bara hålla med dig Karin, bra skrivet. Trist när folk är avundsjuka och låter jantelagen bubbla upp till ytan igen ... Tycker bilderna nedan ser mycket bättre ut, även om jag själv också känner igen mig från bilderna som var i början.. fast i mitt fall var de nog ännu värre, dessa bilder är väl gömda i vårt hus ... thank gods!

Ha en trevlig kväll,

Mvh
Fritz / Cykelbloggar

Lasse sa...

Så jäkla bra skrivet alltså!!!
De finns inget skönare än att ge sig ut på cyklen efter en jobbig dag på jobbet o rensa skallen..

Hulten sa...

Go Karin!!:D

Mikael Kippilä sa...

Bra skrivet!
Alla som utövar en idrott på seriös nivå har nog varit med om exakt samma fenomen!
Mvh
Micke / cykelpassion

Cykelbloggar sa...

KArin, blev du ombedd att ta bort din blogg på CK.se?? Ser den på första sidan men sedan under blogginläggen är den borta..strange, men inte första gången det sker.

Mvh
Fritz

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack allihopa!! Det är sånt här stöd man behöver!!! <3

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Fritz, nej jag tog bort den själv, kände att den hamnade i lite "fel" forum om man säger så... Är ju inte så många där som vet vem jag är och de som är där gillar ju samma sak som jag...

Cykelbloggar sa...

Ach so! Okido då är jag med .. skönt o se så den inte hamnat under censurens hård lupp =)

Ha det,
Mvh
Fritz

Robin sa...

Bra Karin! Såg att du fått en fin prickig tröja. Bra jobbat!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Robin, Tack! =)

Martin sa...

Bra skrivet Karin :) Känner igen det där, är det för att man är rättvikare?

Elin sa...

Men kära hjärtanes, jag har inte sett din kommentar om damträning! Dessvärre kan jag inte cykla än. Mitt knä är knäppt. :(

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Martin, haha ja vem vet ;-)

@ Elin, Du får se till att ditt knä är bra tills i vår, för då ska du stå startklar i VCK kläder, inge mer fotograferandes för dig då inte :P

Micke sa...

Bra skrivet! Du har helt rätt.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@Micke...

Tack =)

PerM sa...

It is not the have done it, it’s the doing it.

Salli sa...

Jag ar sa stolt over dig!!!!
sa himmla stark och malinriktad onskar nog alla manniskor de var.

karlek over alla hav till dig!!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ PerM, Helt klart!!

@ Salli, tack gumman!! Love you!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ John... Absolut!! =)

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Skriver under på ditt inlägg till 100%! Är själv rejält trött på all kritik man får när man tränar mycket och bristen på respekt från vänner för att man gör det valet. Frågar mig själv varför det är så svårt att förstå att man faktiskt gör det för att man tycker att det är kul?

F.ö. mkt imponerad över ditt sub 9-mål till årets VR, jag började själv cykla förra året men siktar på sub 11 i år... känns som en lagom utmaning ;)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Vilma, vissa kommer aldrig förstå sig på det man gör, oftast är det avundsjuka, man önskar att alla kunde stötta oss som tränar ist för att klanka ner på oss osv.

Hehe ja det målet känns långt borta för tillfället då jag varit skadad en längre tid, men jag ska göra det bästa jag kan! Såg att du bor i Sthlm, vi får ta en cykeltur i vår =)

Petter sa...

Bra val du gjort!

Anonym sa...

Det är bra Karin stå på dig och skit i alla som inte har förståelse för att man tränar och älskar att träna.
Jag får höra samma sak på mitt jobb (jävla mupp) som bara håller på och cyklar och tränar men jag tror som du att dom är avundsjuka på att man mår så jävla bra.
Vilket är muppigast egentligen att träna eller INTE träna? Sitta på röven och bli tjock och sen bara klaga.

BRA Karin träna och må bra och hoppas du snart är tillbaka på hojen.

Själv kör jag på andra sidan av stan med Falken.
Brukar läsa lite på cykelklubben.se

/Ingemar Lundqvist

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Petter, TACK, ja jag ångrar mig ju inte en sekund, ger så mycket mera att leva hälsosamt. Hoppas det går bra för dig å hojjen =)

@ Ingemar, Ja men eller hur, det är ren jävla avundsjuka, men så länge vi vet vad vi gör och hur bra vi mår så ska inget kunna stoppa oss som vill träna.
Tack, ja jag hoppas ju att mina operationer kommer läka bra.

Ah okej, vi får ta en tur i sommar på Södertörn tycker jag!