tisdag 2 april 2013

Antar du utmaningen om ett sockerfritt april?

Idag startar utmaningen ett sockerfritt april.

Jag har dragit igång ett sockerfritt april på jobbet och tycker att fler borde hänga på.

Vad som just innebär sockerfritt april för dig är det bara just du som kan avgöra.

Det tar 21 dagar att förändra ett beteende och april har 30 dagar (-1/-2)  så nu har du ditt livs chans att förändra ditt sockerbehov (om du anser att du behöver det).

För mig innebär ett #sockerfrittapril följande:

Inget godis, snacks, läsk eller bakelser/bakverk.


Hänger du på?

Lämna en kommentar så skrivs du upp på listan.

Här hittar du info om listan och kan även få en hjälp kryssmall

http://blackiethecyclist.blogspot.se/p/sockerfrittapril.html


Och kom ihåg att 28 dagar är ingenting om du jämför med 365 dagar.

NU KÖR VI!!




Mer inlägg om sockrets påverkan i kroppen kommer att komma.




13 kommentarer:

Linnea sa...

Ouuf, låter toppen! Jag är på!

sanna hansen sa...

I'm in!! :)

Anonym sa...

Jag är med
Hanna Fridhamre Nora

missdalarna sa...

Jag är på :)!

osterman sa...

Nej tack =)

Cissi sa...

Jag är med!! 28 dagar är ju inte nått... ;) Behöver socker saneras efter påsk!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Härligt, ni står nu med på listan som ni finner här

http://blackiethecyclist.blogspot.se/p/sockerfrittapril.html

Om ni inte står med, kommentera så fixar jag det =)

NU KÖR VI! =)

Miljöbilisten sa...

Kör sockerfritt sen juli så det är enkelt att haka på :-D

Sandra Almer sa...

Den här påsken var en total sockerkatastrof... Jag är på!

Anonym sa...

Jag är med! ^^

Unknown sa...

Jag är också med! Mvh Louise

Svart Annica Karlsson sa...

Hej min dotter! Jag hänger på för nu är påskgodiset slut. Kram

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Härligt Mor!!! kram