onsdag 1 maj 2013

YES we made it!! #sockerfrittapril

Idag är det första maj vilket innebär att ett sockerfritt april är "över" (för er som inte kommer att fortsätta)

Jag hoppas att det har gått lika bra för er som för mig!

De sambanden jag kan se där det har varit lite svårt, eller att suget har kommit är vid följande tillfällen.



  • När jag har sovit för lite och känner mig trött (då har jag velat haft något uppiggande så som red bull, cola eller dylikt).
  • När jag varit stressad och inser att det har gått för lång tid mellan mina måltider och inser att blodsockret är lågt och allt jag velat ha är typ chips eller dylikt. 

Men jag har verkligen kunnat motstått detta och så jobbigt har det inte varit. 
Det som är bra är att man uppmärksammar mönstret till varför man blir sugen, har man hittat det så har man kommit en bit på vägen och för att undvika fallgropar så är det bara till att försöka undvika att hamna i dessa situationer. 

Sen som jag har skrivit om tidigare så är meningen: Nej tack, jag äter inte sånt! 
Den absolut bästa meningen där man gör ett aktivt val och ett val som gör att man inte kommer trilla dit för frestelsen. 

Sen en till viktig sak för att lyckas är att informera sina vänner, kollegor och familjen om att man inte äter vissa saker vilket gör att de förmodligen inte kommer att fråga dig om du vill ha och även stötta dig. 


Jag hoppas verkligen att det har känts bra för er alla som antog denna utmaning och att ni i framtiden kommer göra bra val kring kosten och sötsuget. 

Själv så ska jag göra en ny utmaning för mig själv, det får ni läsa mer om när jag drar igång det. 

Jag kommer iaf tillåta mig att äta socker, men jag vet med mig själv att jag kommer att avstå det så mycket som möjligt då jag mår oerhört bra av att vara utan det plus att jag som en bonus gick ner 2 kg.

Och jag måste även nämna att jag är stolt över min mor som också klarade detta galant =) 

Sen är jag även super stolt över alla er som står i listan nedan som var med och antog utmaningen.
Jag vet att en del har "fuskat" lite men bland de jag har pratat med så vet jag att de har blivit mycket mer uppmärksammade om varför man gör det osv. vilket är superbra! 

Bra jobbat: 


Soheila Andersson
Catherine Hodgkins
Hanna Gustafsson
Jenna Lindberg fd Holmberg
Alexandra Ljungberg
Hanna Fridhamre
Cristian Soto Gonzalez
Malin Blomberg
Johan Wahrén
Sanna Deltén
Alenka Purgaj Klikovac
Johan Eriksson
Alexander Gella Garcia
Jessica Gerrby
Sara Palménius
Veronica Sköld
Filippa Isaksson
Sabina Stenström Cadbrand
Amanda Pettersson
Andréa Fors
Lina Gregersdotter
Anna Mild
Julia Ekstrand
Anna Lindgren
Johanna Wiklund
Johan Lindström
Malin Wallin
Jenny Gunnarsson
Maggie Sanino
Timo Airikka
Elin Sparvman
Stina Johansson
Anna Blomberg
Malin Iversen
Victoria Hansen
Cissi Rudenstam
Sanna Hansén
Zoi Theodorakopoulou
Marwa Majed
Malin Arvidsson
Sofi André
Malin Hjalmarsson
Josefin Törnqvist
Charlotta Brandt
Elin Starsky
Sara Narfeldt Svensson
Emma Lita
Anna Grewin fb Blomdahl
Marie Siggman
Carl Silfverholsth
Sofie Broman
Petra Wahnberg
Amanda Pettersson
Lina Engström
Zyrie Grey Kastrati
Sebastian Nyblom
Desirée Olsson
Anna Wetterlund
Morgan Hightower
Nadja Knarr
Ninnie Isgren
Sara Sjölin
Susanne Sundell
Mia Johansson
Sara Eriksson
Caroline Svejd
Amanda Johansson
Johanna Rydsberg
Antonia Dåderman
Amanda J
Cicci S
Siri Eisenhardt
Conny Broberg
Anja Nisshagen
Anonym
Miljöbilisten
Sandra Almer
Dan Norrå
Thomas Johansson
Louise Edberg
Maria Kromnow
Svart Kalle Karlsson
Robert Haglund
Carina Sandström
Rasmus Olsson
Svart Annica Karlsson
Sara Hammarqvist
Anders Ringström





Jag avstod från detta 



Avstod från detta



tog istället en bit av denna när jag fyllde år, då detta är mer mat än bakelser och innehåller nyttigheter



perfekt mellanmål



Supergott tilltugg, hemmagjord empanada



If you keep going, you wont regret it
If you give up,
YOU WILL 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hallå där. Heja! Starkt jobbat! Kommer själv fortsätta reducera sockermängden så mycket jag kan i fortsättningen. Det var ett riktigt kul initiativ det här. :-)

Besser wisser sa...

Vad krävs för att du skall bli superstolt istf enbart

super


stolt

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack detsamma Shywoman!!! Fortsätt kämpa! =)

@Besser wisser haha hej å hå, ja lite särskrivningar kommer nog dyka upp hyfsat ofta och även lite ord som tappas mellan raderna.
Men så får det vara =)
Så länge man förstår sammanhanget så är det ju ingen fara på taket och gör man inte det så får man väl garva lite ist.
Och om man stör sig så mycket på det så är det ju synd att man ödslar sin energi på det..
Hare gott!