tisdag 16 april 2013

Magrutor och två veckor utan "socker"

Igår så fyllde jag år och jag har tidigare i bloggen berättat om presenten jag skulle ge till mig själv som var inget mindre än magrutor..

Då är ju den stora frågan hur det gick med min present? 

Å jag kan väl erkänna att det är en big fail på den. 
Anledningen är att jag inte har varit tillräckligt fokuserad och inte känt drivet och varit i harmoni på alla plan som oftast är ett måste för att lyckas med sina mål. 

Så här ser det ut nu, syns kanske inte så jätte bra på just denna bild 

Såhär såg det ut i Oktober 2012 och i Januari 2013


Men jag ger inte upp för det, nu har jag däremot ett helt år på mig att uppnå det 
och det känns mer realistisk än tidigare mål. 



Å jag behöver ju inte bekymra mig över detta ;-)

Däremot så har väl armarna vuxit lite grann kanske... alltid något ;-)


Men hur går det då med ett sockerfritt april? 

Alltså jag måste faktiskt få säga att jag är sjukt nöjd över mig själv att jag har lyckats hålla mig ifrån det jag har sagt att jag ska avstå (snacks, läsk, godis och bakelser). 

Jag lyckades även på min födelsedag att avstå tårta m.m och allt går bara man är förberedd och det har jag verkligen varit i detta löfte. (alla i min omgivning vet om att jag håller på med detta och då accepterar de det mycket mer och håller inte på att tjata)

Men det jobbigaste var nog i helgen när cykellaget jag är medlem i hade tävlingspremiär och de köpte typ världens största godispåse dagen innan tävling och även min favoritchoklad men jag lyckades även då att hålla mig, plus att det dracks cola. Även på jobbet har det varit en del godsaker men jag har en del med mig i löftet på jobbet så det har gått bra, så när de som inte är med äter godsaker äter jag oftast en banan/mandarin/äpple (å ja, jag vet att det är socker i frukt med, men herregud det är naturligt och frukt innehåller även andra bra saker och ingen kommer få mig att sluta äta frukt). 

Jag hoppas att det går lika bra för er andra som har antagit utmaningen som det gör för mig. 
Jag vet att en del har "fuskat" lite men så länge man är uppmärksam på varför man gör det osv så är det bara att kämpa vidare. Själv så börjar jag faktiskt inte tycka att det är så jobbigt längre och funderar på att hålla uppe i några månader till =)


Här kommer lite tips om hur man lättare når sina mål: 

Planera
Beskriv vad det är du vill åstadkomma 
Tidsbestämt, sätt ett start och ett slutdatum
Informera din omgivning så att de kan stötta dig och ha förståelse
Målet måste vara realistiskt och inte alltför högt uppsatt och även gärna ha delmål (om du har satt en längre tid mellan start och slut på målet)
Belöning, om du har svårt att motivera dig skriv in att t.ex efter 30 dagar så får jag unna mig ett nytt träningslinne eller dylikt så att drivkraften består. 


Kom ihåg, låt era drömmar bli era mål, så sluta dröm och jobba mot målet!
DU kan om du vill! 
Nu köööööör vi! Halva april har gått och nu är det bara 15 dagar till 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur firade du din födelsdag då? Unnade du dig inte ens god mat? Några fina cykelpresenter? : )
Mvh Petra

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Hej Petra, jag firade min födelsedag tillsammans med några av mina vänner. Självklart unnade jag mig god mat, mat äter jag ju ;-)
Ja i present väg inom cykel så var det klubbkläderna som jag har fått av min mor, annars så blev det mycket träningskläder och smycken m.m =)