måndag 16 augusti 2010

När jag inte kan göra det roligaste jag vet så får jag göra det tråkigaste

Idag var egentligen tanken att jag skulle ha cyklat en tur med Daniel.
Daniel som för övrigt körde Cykelcity Gran Fondo Tour , (ett motionslopp med 5 etapper fördelat över 5 dagar),  där han vann alltihopa (om man nu kan vinna ett motionslopp ;-) ), ett stort grattis till dig iaf!

Men jag lyssnade på min kropp och avstod dagens träning, hade lite ont i ljumsken morse men det gick över och sedan började jag få känningar i baksida lår, lite ovanför knät och under. Har haft känningar där förut så jag insåg att det var bäst att vila.
Det är nog det värsta jag vet, när man själv vill men kroppen säger i från. 

Så istället för att njuta av en cykeltur så har jag städat i min lägenhet, efter att varit på resande fot hela semestern så fanns det en del att pyssla med. 
Sa igår att jag förmodligen skulle vara glad över att jag fixade tvätten, men om jag hade kunnat plockat in den igår så hade jag ju varit ännu gladare idag. Min hall var ingen härlig syn att mötas av när man kom hem efter första arbetsdagen efter semestern... Men nu kan jag iaf lägga mig och sova med gott samvete =)


Före



Efter

 

Alla använder samma ingång till livet och samma utgång,  det är vad vi gör av tiden där i mellan som skiljer oss individer åt, gör det bästa av tiden och lyssna på din kropp

Inga kommentarer: