torsdag 30 september 2010

Spinning, spinning, spinning, VAR ÄR MIN TRAINER?

Idag var det åter igen för dags för ett spinningpass... 
Börjar längta efter min trainer, efter att ha avverkat 5 timmar på en spinningcykel de senaste 3dagarna börjar min längtan efter att få min trainer bli väldigt stor, har jag tur så kommer den nästa vecka =)


Idag blev det också i Sumpan.


Började med en timme och var väldigt nöjd över mig själv då jag körde lite olika intervaller under hela passet, rätt skönt när instruktören låter en cykla som man vill, men även jobbigt om man känner för att köra intervaller, eftersom du verkligen måste ha bra disciplin själv för att genomföra det, är ju så mycket enklare när någon driver på en... 
Snitt pulsen landade på 151 och max på 182.


Sen byttes det instruktör och då var det 30min till som gällde. 


Där valde jag att köra lite tyngre, har dock insett att jag är sämst på att hålla hög kadens, kanske vore det jag skulle ha tränat på istället för att köra tungt.. för att hålla hög kadens  är nog något jag verkligen måste träna på... 
På dessa 30 min blev snittet 156 och max 171... 


Avslutade sedan med 30min core... 
Så totalt blev det två timmar idag. 


Nu när man börjar träna för att försöka nå ett mål så märker man tydligt hur mycket man "fuskat" tidigare, att cykla med en pulsklocka är verkligen guld värt.. 
Har kört 5 spinningpass denna vecka och inser verkligen hur olika jobbigt det blir med hjälp av instruktörens push, fortfarande så var verkligen 90min passet som jag körde i tisdags det jobbigaste. 


Nu ska jag packa lite inför imorgon då jag tar mig en tur "hem" till underbara Dalarna =)








Tog lite bilder idag, men de får ni tyvärr se en annan dag :P


Någon som cyklat på denna underbara väg? 

2 kommentarer:

Fritz sa...

Vidablicksvägen är en minne som kommer att stanna länge, försökte ge mig på "Suggan" förra året, men det var mer ett gyttjebad än cykeltur. Dock slutade mitt äventyr med en vurpa 3,5 mil in på loppet. Sånt som händer.
Ha en bra tur hem!

Mvh
Fritz

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Synd med vurpan. Suggan kommer jag nog aldrig köra, men vidablicksvägen ska jag nöta hårt nästa år =)