söndag 31 oktober 2010

Bianchi Café & CX i Kungsan

Igår var min tanke att jag skulle plugga hela dagen, men eftersom det var Sthlm Cyclo Cross i Kungsan så insåg jag att det vore dumt att missa denna tävling när det för en gångs skull går en tävling så nära hemmet... 
Plus att det är fascinerande att det kör mitt i stan...


Tävlingen körs på en varvbanan och innehåller följande:


En och samma cyclo cross-tävling skall innehålla följande moment: Cykling på varierande underlag, dvs asfalt, gräs, grus, sand och lera. Det ska finnas “lyft-hinder” där cyklisten måste kliva av cykeln och lyfta den över hindret och det skall finnas “spring-trappor” som skall forceras springandes med cykeln på exempelvis axeln


För att starta dagen så bra som möjligt så fick jag ju lov att testa det nya cykel cafét som har öppnat i stan. Vet att sjukt många bloggare redan har skrivit om det omtalade Bianchi cafét så jag tänker inte skriva så mycket om det, förutom att jag tyckte det var grymt nice! 
Var man än vände sig så såg man cyklar eller cykelsaker... =)
Nackdelen var att jag såg ingenstans där man kan ställa sin cykel när man fikar, men till våren så tror jag att det säkert har löst det problemet... 
Kommer kännas grymt skönt att få kliva in där i cykeloutfit utan att bli utstirrad av människor, utan nu jag kan stirra på människor som fikar i "vanliga kläder"... Mohahaha.... :P 


Martin mumsar på sin frukost =)

Tapeten kan jag lätt tänka mig att ha som fondvägg ;-)

Vill ha skorna... 




Träffade även Fritz som driver cykelbloggar, här stoltserar han med sin schysta outfit! 




Sedan bar det av emot Kungsträdgården för att kolla in tävlingen... 


(Bilderna är inga höjdar bilder då jag endast hade min mobil att fotografera med)





Kajsa Snihs, IK Jarl Rättvik
Vinnare i 
Damer Prestige

Damer Prestige1 Kajsa Snihs, IK Jarl Rättvik
2 Angelica Edvardsson, Cykloteket Racing Team
3 Karin Aune, Örebrocyklisterna

Roberto Vacchi & Kajsa Snihs

Herrar Superklass
1 Erik Dahlbom, Cykloteket Racing Team
2 Per Kumlin, Spårvägen CF 
3 Patrik Eklund, CK Valhall

1 Erik Dahlbom, Cykloteket Racing Team
2 Per Kumlin, Spårvägen CF 
3 Patrik Eklund, CK Valhall 
4 Robert Österling, Falu CK 
5 Jan Jakobsson, Borlänge CK


Herrar Prestige
1 Magnus Darvell, Team Kalas/Pedalogerna
2 Emil Lindgren, Alingsås CK/Team Rabobank-Giant 
3 Jens Westergren, Falu CK 


Ja som sagt inte de bästa bilderna, men säkert bättre än ingenting.


Gårdagen var iaf jätte trevlig, och det bästa av allt var att man kunde vara stolt Rättvikare, då första och andra platsen på damsidan kneps av Rättviks köllor och även Herrar superklass vanns av en Rättvikare och för övrigt så gick det bra för Dalmasarna/Dalkullorna =)


Härligt å träffa en massa cyklister också, så kort och gott så var det en underbar dag i huvudstaden (saknade värmen lite bara).


Nu ska jag grotta ner mig i studieböckerna igen... 


Ha en trevlig kväll allesammans! 

1 kommentar:

Matilda sa...

Riktigt synd att man skulle missa det där! Men kommer väl fler chanser. Lycka till med plugget hörru! Sjukt nog så är jag avis på dig... haha