fredag 29 oktober 2010

The Black is back

Jahapp då var man tillbaks i kalla Sverige efter en varm och skön vecka i Marsa Alam i Egypten.

Har varit en riktigt härlig semester som har uppfyllt alla mina förväntningar.

Jag har låtit kroppen fått återhämta sig ordentligt, medelsömnen hamnar på närmare 9timmar per natt, en ökning med 2,5tim per natt, sedan har jag även sovit och vilat största delen av dagen på en solstol på stranden i den underbara värmen.
Jag har inte druckit en enda droppe alkohol på hela resan fast jag haft all inclusive.
Jag har tränat all dagar utom en, och det har blivit närmare 2-3 timmar träning varje dag då jag tränat.
Den dagen då jag inte tränade var när jag hade lyckats ätit något olämpligt och fick tillbringa halva dagen på hotellrummet, men jag bestämde mig för att klockan 13 ska jag må bra igen (hade spytt två ggr på morgonen) och den inställningen fungerade, för klockan 13 låg jag vid poolen och kände mig sjukt mycket bättre :-)
Jag har inte använt mig av internet en enda gång..
Med andra ord så har jag haft en grymt skön semester med fokus på relaxing på grymt hög nivå!!
Slog faktiskt rekord i sömn, första natten sov jag 11h 15 min.... Så min kropp var nog verkligen i behov av lite vila.

Men nu är det nya tag som gäller....
Då jag ligger en månad efter i studierna så kommer det bli mycket fokus på dem och även på träningen.
Jag hade förhoppningar om att mitt ben som har strulat sens i mitten på sommaren skulle ge med sig då jag vilat det helt ifrån cykelrelaterad träning i över två veckor, men jag har fortfarande känningar och inser att jag måste besöka en läkare.

Mina närmsta mål är att köra 35mil så att jag får ihop mina 500mil och om en månad så är det även virtuellt KM, så jag måste få fart på mina ben...

Läste även en bok som ingår i studierna som heter att välja glädje av Kay Pollack.
Intressant bok med intressan teori.

Jag snappade bland annat upp detta citat ur boken:

Allt du kan visualisera kan du förverkliga - Richard Bach

Bra citat, har tänkt mycket och även visualiserat en del om min framtid den senaste veckan...
Så det kommande 8månaderna vet jag vad som väntar mig och jag ska klara av det!!!

Med envishet kommer du långt
- Jag ska komma längre!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Lasse sa...

Välkommen hem!!!

Salli sa...

Yejj!!
Pepp jag blir Karin!
saknar dig!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Lasse, TACK =)
Kan väl erkänna att jag gärna hade varit borta en vecka till eller två :P

@ Salli, Saknar dig med!!!!!!!!!

Martin S. sa...

Välkommen hem. Pallra dig till Kungsan imorrn för Sthlm Cyclo Cross och sen Bianchi-cafét!