onsdag 26 januari 2011

Det kändes...

Att det var sjukt länge sedan jag satt på min trainer sist, har endast kört 16 pass på min trainer sedans första november och för att göra det ännu lite tydligare så var ett pass i december och tre i januari....
Så ni förstår nog vilken dålig kondition jag har...

Idag testade jag bara 30 min och herregud, det är nog dax å börja trampa lite för så dålig kondition har jag inte haft på bra länge.

Kände inget problem med min skada, så det var skönt.
Men jag kände istället i höftböjaren och knät. Men tror att min sittställning är helt galet fel..

Så nu blir det till att börja att ta upp cyklingen (parallellt med styrketräningen)  lugnt och försiktigt så jag inte skadan kommer tillbaka...

Jag säger bara en sak... Det är tur att det är LÅNG TID kvar till Vättern ;-)

10 kommentarer:

osterman sa...

Skönt att du tycker det är lång tid kvar till vättern, min åsikt är en helt annan =)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Haha men vaddå, det är ju hela 5 månader och lite till =)

osterman sa...

>43 km/h i knappt 7 timmar.... Ja det är ju verkligen lååång tid kvar =/

Fast det ska väl gå det också! =)

Martin S. sa...

Jag har nog kört tre pass på min trainer sen jag skaffade den i november..

Gillar Daniels inställning! Jag har dock siktet inställt på SUB 9, precis som du Karin..

osterman sa...

Martin, det var nog för att du köpte en så "tråkig" trainer ;-)

Ett SUB9-mål kan vara minst lika jobbigt att träna till som SUB7... Bara så du vet =)

Robin sa...

Även jag är nervös för tiden till Vättern.. om jag nu ska köra den. Kanske lägger ned och satsar på kortare distanser istället.

osterman sa...

Robin, kan du sitta med på ett linjelopp (senior) eller i förstagruppen på tex CC Gran fondo/roslagsvåren är SUB9 säkrat med råge, så satsa på korta du! =)

Ricky K sa...

Skönt o se att man inte har någon som helst ångest för Vättern vilka hänger med in på Jönköpingsdepån och äter lite och tittar på folk :-)
Dock hade det varit roligare och sikta på en bra tid :-(

Asperyd sa...

Daniel - oroa dig inte för Vättern, det kommer gå bra (och snabbt)!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Ricky, jag hänger med dig på lite depåstopp. Med den känslan jag har i kroppen nu låter fika mycket trevligare än att köra sönder mig... He he..