söndag 13 februari 2011

35 dagar utan godis & läsk + rekord i benpress

Den senaste veckan har faktiskt varit grymt bra.

Då kan man ju fundera varför den har varit bra?

Det finns många faktorer och jag ska nämna några av dem =)

I tisdags så höll jag mitt studentföredrag (är inte riktigt mig grej att stå och prata inför en grupp), enligt mig gick det bra, förutom att jag pratade en aningens fort... Tusen tack till Niklas som bidrog med några bra bilder som jag använde mig av i föredraget =)
Fick även tillbaka en tenta som jag fick högsta betyg på.

Med dessa positiva saker som grund inför resterande vecka så kan det väl kanske inte annat än gå bra i träningen =)

I torsdags så skulle jag maxa i benpressen på 200kg, vilket gick super, gjorde en 3:a på 200kg och var sjukt nöjd.

Idag så kände jag att jag skulle göra ett nytt försök i benpressen, mitt mål var att ta 210kg.

När jag kom till gymmet så möttes jag av en super trevlig kille i receptionen som gav mig massa pepp och energi.
Med en bra feeling gick jag in i gymmet och tyvärr så förstördes min uppvärmning då jag tänkte värma upp i smithmaskinen, men tänkte att detta ska inte få förstöra min sköna feeling.

Började på 10x100kg, 10x140, 4x180... Kände på 180 att jag var inte riktigt i den kondition jag ville vara i, men jag tänkte att jag kom ju hit för en sak, och fick tillbaka energin. Upptäckte då att gymmet var typ tomt eftersom klockan var 17:55 och de stängde 18:00. Men jag hittade en tapper kille som var villig att passa mig. Tusen tack till honom =)

Yeeeeeeeeeesssss jag klarade 210kg, okej, jag kanske inte gick så djupt som man ska gå, men jag kan konstatera att den helt klart var godkänd, gjorde ett försök till att klara en till, men då fick jag lov att vända tidigare. Så 1x210kg, nu ska mina ben få vila och nästa vecka blir det bara lätta vikter i benpressen.
Mitt nästa mål blir 5x210kg och till sommaren 250kg.

Har även klarat mig ifrån godis/snacks/kakor/läsk i 35 dagar och den senaste vecka så känner jag inte ens ett sug efter detta. SÅ HIMLA SKÖNT!!
Killen i receptionen gav mig ett skönt tecken på att mitt sug är som bortblåst, när han river fram ett browniepaket och jag kan ju lova att för två månader sedan så hade jag gått och köpt ett sådant paket, men idag tyckte jag mest att det såg äckligt ut.
Mental inställning... Jajamensan!!!
Idag så unnade jag mig en kycklingrulle med avokado för att jag lyckades med 210kg och att jag inte känner något sug.
Så mitt tips till att lyckas med att hålla sig är (som jag nämnt tidigare) att unna sig god mat istället.
Blir du sugen på något sött så laga en god middag istället.

Nu ser jag fram emot en ny vecka, där jag även ska försöka komma igång med cyklingen igen =)

2 kommentarer:

Matilda sa...

stålkvinnan no.1 tror jag minsann att du är!! med envishet kommer du komma så jäkla mycket längre än alla andra. fortsätt kötta!!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

TACK =)