fredag 22 april 2011

Cykellycka i Rättvik

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSS

Jag tror ingen förstår den lycka som sprider sig i min kropp.
Jag kan CYKLA!!
Har kört två turer, en idag och en igår och mina ben verkar hålla efter operationen!!

Har aldrig känt denna lycka av glädje att få cykla igen, jag har inte kunnat cyklat på 9 månader, kört kondition på 6 månader och inte tränat ben över huvudtaget på 3 månader så är jag så otroligt tacksam över att kunna sitta på sadeln igen.

Är just för tillfället "hemma" i Rättvik hos mor min och hälsa på över påsk och själv klart tog jag med mig cykeln.
Jag har faktiskt aldrig kört på min racer här "uppe" förutom på Siljan Runt & Vasatrampet förra året.

Så igår var det premiär för att både cykla i Rättvik med omnejd och att överhuvudtaget cykla på "riktigt".

Min bror hängde på och det var riktigt trevligt. Vi tog en lugn tur och när jag kom hem så hoppade jag i kompressionsbyxorna och imorse när jag vaknade kändes det oväntat bra.

Kände ingenting ifrån operationen så jag tog mig en till runda med min bror idag.
Mötte en del cyklister, bla en kille ifrån CK Valhall, nice då kände man sig lite som hemma :P

Jag och min bror valde väl kanske inte den bästa vägen då det var typ uppför nästa hela tiden.
Mina muskler gjorde riktigt ont och sista 3km hem som är uppförsbackar var riktigt riktigt sega.
Började med arm & ben värmare



Men fick sluta i kortkort, så himla nice väder!! 




Men hur som haver, förhoppningsvis så är jag på g igen!!


Igår så tog jag även en promenad på ca: 1 mil med min underbara vän Britta i det underbara vädret!!
Gamla banvallen

In och gegga lite i skogen, inte lika trevligt när vi kommer på att det går björn runt knuten... ehhe

Inte så smart val... 

Njuter av utsikten ifrån balkongen och är rätt nöjd över att jag har bytt ut sadel mot sadel... Same same but diffrent :P

Inga kommentarer: