söndag 10 april 2011

Helgens bekännelse


Yeeeesss duktigare än så här var jag inte. Mitt löfte om att jag skulle hålla mig borta ifrån godis/snacks och kakor/bakelser gick i stöp i helgen. 
(Även läsk, men att jag började dricka läsk igen har jag ju redan erkänt)

I helgen så har jag lyckats bryta hela mitt godislöfte som jag har varit med i via  krutgubben 

I helgen så hade jag och min vän fest i Falun för att fira att vi fyller/fyllt 25 och då valde jag att jag skulle få äta vad som helst denna helg. Jag började redan på fredagen med att äta godis och chips och detta var första gången sedan den 10 januari som jag åt detta. 

Vill väl inte påstå att det var så där överdrivet gott och jag har inte saknat det speciellt mycket. 

Nästa helg så fyller jag år och tänker även då äta vad jag vill, likaså helgen därpå för då åker jag upp till Dalarna igen och firar med släkten. Dock så ska jag försöka hålla mig ifrån påskgodis och unna mig tårta ist den sista helgen. 
Sen efter det så kommer jag att begränsa mig igen, jag kommer inte sätta ett totalstopp denna gång, för om jag börja cykla igen så kan en snickers på ett pass vara bra osv... 

Men jag tänker iaf tänka mig för vad jag stoppar i min kropp. 

Men vad har då hänt med  mig den tid jag har hållit mig ifrån detta?

Jag har inte gått ner mer än 1 kilo i vikt, men det har även att göra med att jag inte kan/har kört kondition ordentligt sens i slutet på december. Jag har ist kört mycket styrka och lagt på mig muskler. 
Jag tror att om jag inte hade avstått ifrån godis/snacks/bullar osv så hade jag nog gått upp mycket mera i vikt eftersom jag inte kunnat kört konditionen pga skada. 
Jag känner ett skönare välbehag i kroppen och jag får inga toppar och dalar i humöret.
Kort och gått det har varit bra och kroppen har mått mycket bra av det, därav kommer jag börja med min egen variant av godislöfte i början på maj.... 

6 kommentarer:

osterman sa...

Ha ha.. Var det inte värre än så? =)

Skönt att du insett att det inte funkar så bra med nolltolerans för godis/kakor/läsk m.m.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Värre? Haha, det beror väl på hur man ser det...
Det fungerade väldigt bra i tre månader.. och hade nog fungerat ett tag till om en födelsedag inte hade dykt upp, för där sprack min karaktär.

Men jag kommer att hålla på mig i fortsättningen, men dock unna mig en cola/muffins/snickers eller dylikt om man är värd det... Men absolut inga mängder sedan blir det nog nolltolerans igen...

osterman sa...

Fast det funkade ju inte i tre månader? Var väl lite cola som kom in och förstörde det för ett tag sedan... Så varför ens försöka med nolltolerans igen? Verkar onödigt påfrestande och alldeles för stor sannolikhet att det misslyckas (sett till historiken), är det inte bättre att då bara försöka hålla det på så låg nivå som möjligt?

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Men jag sa ju att jag skulle göra en modifikation av löftet och då kommer ju colan så klart att inte ingå... Smartare än så är jag ju faktiskt att jag vet vad jag klarar av och inte..

osterman sa...

Kan citera din kommentar till inlägget ovan "...sedan blir det nog nolltolerans igen.", lite motstridande påståenden men det blir nog bra till slut =)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Okej, men i början av hela inlägget så skrev jag att jag skulle göra en egen variant av godislöfte och sedan kommenterade jag att det blir nog nolltolerans igen, men jag nämnde aldrig vad som skulle ingå i denna nolltolerans..
Så det som kommer ingå är godis/chips/kakor/bakelser...