torsdag 5 maj 2011

SMACK Tempo - Nu är det över

Johan,jag, Daniel och Fabian

Jepp jepp då var årets första tempolopp avklarat.

Detta var mitt andra tempolopp i hela mitt liv...

Går inte ens att jämföra med mitt första då det kördes en solig dag i augusti.

Så hur gick det då?

Ja, vad ska man säga, jag skulle kunna skylla på tusen saker, men jag låter bli.

Jag fokuserar istället på det som var bra och det jag kan förbättra.


  1. Kom i tid till start, så man hinner värma mer än 9(osammanhängande) min när det är endast 5° varmt
  2. Ställ dig på startlinjen i tid och fixa till utrustningen så du slipper pilla på din garmin medan loppet har börjat
  3. Bättre isättning av foten vid start, tappade ju en del på den missen
  4. Lära sig hur mycket man törs trycka på, så att man inte inser när det är någon km kvar att det finns massor kvar att ge
Johan, Jessica (våran egen hjälpreda) och Daniel

Det positiva var att mina ben höll, jag känner ingenting av skadan och sen att min form var urusel är ju en annan femma, jag måste acceptera att jag har varit skadad och att återuppbyggnaden inte sker över en natt.
Det var otroligt kallt i början och benen kändes som betongklumpar, kollade ner när det endast hade gått 3,4km och jag började fundera på hur jag skulle orka med detta, ett tag tänkte jag ge upp, men jag vet att mina ben är segstartade och fan har jag tagit mig dit i kylan så är det lika bra att pressa sig.
Dock så har jag inte en susning om hur mycket jag törs ta i, men genom att fortsätta köra SMACK kommer jag lära mig otroligt mycket och utvecklas, och det är just precis vad jag ska göra detta år UTVECKLAS... 
Mitt mål ligger fortfarande i augusti och i de kommande åren... Skynda långsamt är ledorden 2011
Nu är jag på väg och det är det viktigaste. Om jag jämför med förra året vid den här tiden så ägde jag inte ens en racer och tanken om att cykla ett tempolopp fanns inte på världskartan! 

Tack till alla inblandade för en trevlig kväll, resan hem bjöd på många skratt... Nästa gång får man samla ihop lite fler och dra och käka gemensamt efter loppet! 


5 kommentarer:

osterman sa...

Bra tankar. Och riktigt bra att du tar upp det där med att utvecklas, det är vad SMACK-serien handlar om, och inte bara tävling som vissa verkar tro.

Ett tips till nästa gång, kolla inte distansen på cykeldatorn =)

Janina sa...

Bra jobbat sötnos!! Puss

Anonym sa...

Bra Karin!
Får jag tipsa om Temposkolan med Alex Gingsjö 12/5 + 9/6, men den kanske du redan är anmäld till?

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Bra kört! Och ja, du har ju verkligen tiden för dig - man får tänka i ett långsiktigt perspektiv :)

Jag hänger gärna med och kör en annan gång!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Osterman, hehe en vacker dag kanske jag kan släppa det, men än så länge känns det bra att veta hur långt man kommit

@Janina, Tack söt <3

@ Wika, =), jepp anmäld, eller nej det är jag ju inte fysisk men har pratat med Gingsjö om det går att komma på ett av tillfällena då jag är borta första gånen.

@Vilma, Tack!! ja precis, det får ta den tid det tar.
Vad kul! Det vore jätte kul om du kom!!