torsdag 9 juni 2011

Gårdagens SMACK Tempo 23km

Dagen till ära så pimpade jag min cykel med Ostermans hjul =)


Kvällen igår bjöd på ett otroligt fint väder, perfekt för lite cykling!!

Åkte som vanligt med Osterman till SMACK Tempot

Som jag nämnde i mitt inlägg igår så hade jag en grym träningsvärk i benen och när jag började trampa så trodde jag att det var ett skämt, värkte precis överallt. 

Starten gick och jag insåg att detta kommer bli grymt jobbigt. Banan var väldigt kuperad och jag hatade varje backe lika mycket :P

Men jag tog mig runt och på frågan om det gick bra? Nej, det gjorde det inte, men sen beror det på ur vilken synvinkel man ser på det hela. 
Tidsmässigt gick det uselt, men det är ett grymt bra träningspass och som min "tränare" brukar säga, Karin detta gör du får att du ska bygga upp dig, tänk träning och strunta i resten. Å det är så sant som det är sagt, för jag tror aldrig att jag skulle ligga så högt i puls och pressa mig om jag skulle försökt mig på ett liknande pass själv. Så ur den synvinkeln är jag grymt nöjd och man vet också vad man borde träna mer på efteråt. 
Om tre år ska jag vara bra, nu är det bara träning och övning som gäller =)

Som vanligt grymt bra arrangemang av SMACK och en toppen kväll med lite grillad korv efteråt. 

Vallentuna gänget för kvällen, Kalle, Gunilla, Osterman och jag.
Foto: Niklas Källström http://kraftwerketsblogg.blogspot.com/

Tänkte även ge en förklaring till varför jag typ inte använder tempobågarna, bilden ovan talar ganska så bra för sig själv. Min cykel är för stor och jag ligger inte alls bra i tempobågarna, ligger bättre i bocken. Så därför använder jag dem minimalt. Jag borde ta bort lite spacers för att det ska bli bra... Eller kanske köpa en tempocykeln :P 

Foto: Niklas Källström http://kraftwerketsblogg.blogspot.com/

Här har jag lite att jobba på


2 kommentarer:

Martin S. sa...

Precis vad jag funderade på igår.. varför använder hon inte tempobågarna? ;)

Men det ser ju ut att ha blivit ett bra träningspass trots det ;)

Du är inte ensam som funderar på en tempocykel. :P

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Martin, när ska du våga dig ut på SMACK ;-)

Ja det blir ju det, bättre pass får man leta efter =)