fredag 24 juni 2011

SM på Sollerön

Gick upp tidigt i morse för att jag och Veronika skulle åka till Sollerön och kolla på målgången av Solleröloppet och även se SM i linje.

Väl framme så mötte vi upp Jessica, Osterman och Zander.

Osterman och Zander skulle köra SM.

Vi kollade på målgången av Solleröloppet och även på starten av SM.

Sedan åkte jag, Jessica, Veronika, Asperyd och Bender till Gesunda för att kolla när cyklisterna tog sig upp för gesundabacken.
Träffade även på lite andra bekanta, bl.a. Martin... Min bror var ju oxå där Btw ;-)

Redan efter första varvet så hade det blivit en utbrytning.

Grymt roligt att se på detta lopp och se när de kämpade sig upp för backen.

Åkte efter varv fyra ner till målgången och sista varvet så tog klungan in på utbrytningen men de höll undan och segrare för dagen blev en kille ifrån Cykel City, på andra plats så kom Alexander Gingsjö ifrån Nordic Eco Vallentuna Cycling Team och trea kom en kille ifrån CK Hymer.

Bloggar ifrån mobilen därav inga länkar och kommer ej ihåg namnen.

Bästa kommentaren idag var när de intervjuade Gingsjö och han berättade om hur han började cykla.
Historien löd ungefär så här...
Jag (alltså Gingsjö) tröttnade på att spela CS (ett dataspel) och ville göra något hälsosammare. År 2007 började Gingsjö att cykla och idag är han innehavare av ett SM- silver i linje där han slog bl.a. Gustav L och Tomas Gotland L och i onsdags kom han 4 i tempo. Grymt bra kört!!!

Och även tummen upp till alla som cyklade idag.

Kommer komma en massa bilder och filmer så fort jag är tillbaka i Sthlm, alltså på typ söndag/måndag...

Inga kommentarer: