onsdag 1 juni 2011

Today: SMACK Tempo

Idag är det dags igen för lite tempo, denna gång är det ute i Lunda och 21km.

Mina ben har de senaste dagarna känts som blyklumpar. Jag hoppas verkligen att de känner sig lite piggare ikväll.

Sitter nu i mina kompressionsbyxor och det värker verkligen i musklerna. Så om inte annat så får jag väl se det som att jag har lyckats bra med träningen.

I lördags när jag körde med VCK Damer så var jag så stum i benen att jag knappt orkade cykla hem.

Hur som haver så ska det bli kul ikväll, även om jag vet att det är lång väg att gå innan jag kan köra ett tempo på en bra tid.. Men övning ger färdighet =)

Bästa byxorna!

3 kommentarer:

Vilma sa...

Lycka till ikväll! Du får tänka att det bara är "bra" att benen känns som bly - då har träningen tagit :) Jag sitter också i mina tights just nu här på jobbet (under en kjol), tur att vi inte har så formell dresscode ;)

Mazze sa...

Precis! Det är så det känns för mig också, finna inga genvägar. För att bli bra på tempo måste du träna på att ligga på hög puls längre tid och för att kunna göra det behöver man träna intervaller... Bara att fortsätta och möjligen att man har ett tjokt pannben dessutom ;-)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack Vilma, dock så gick det sådär... Haha bra där, byxorna är grymma! Btw kul å träffa dig igår!

@Mazze, Exakt, dock så fick jag inte upp pulsen denna gång.. Men på onsdag blir det ett nytt försök =)