måndag 26 september 2011

Dagens tur, fettförbränning

Idag så blev det en tur på hojjen igen... 


Begav mig ut kring två tiden och styrde färden mot Ekerö.


På vägen mellan Brommaplan och Nockebybron så fick jag en kille på rulle tills vi stannade vid en korsning strax innan bron. 
Jag frågade vad han skulle köra och han svarade att han inte riktigt visste och om jag förstod det hela rätt så var han mest ute för att fira att Storbritannien tog VM guld i linje igår och han var själv engelsman.
Så han skulle fira det och hur gör man det bäst om inte med en tur på cykel såklart.
Hade varit kul om Sverige hade plockat VM guld och alla hade tänkt likadant, då hade det vimlat av cyklister idag, det de hade varit något de!!


Sedan så trampade engelsmannen vidare och jag skulle ju bara ut och köra lugnt och förbränna lite kcal och få tid i sadeln så jag fortsatte i mitt lugna tempo.


"kors" i taket.... 


Fick iaf ihop 55 km på 2 timmar och förlorade 1183 kcal. Vädret var helt okej, lite motvind här och var dock. 
Körde mestadels i hög pulszon 3



Pulszon 3 - 70-80% träningsbelastning = Medel. Lämplig zon för distansträning med inslag av intervaller där du ökar och sänker tempot varierat. 
Effekt: Här förbättrar du konditionen avsevärt, stärker muskulaturen och bränner fett.



Ska försöka få till ett cykelpass till innan jag drar upp till Dalarna på fredag för kick off med SubXX.





Inga kommentarer: