måndag 5 september 2011

J*vla bilister

Idag på eftermiddagen/kvällen mötte jag upp Matte, för att ta oss en behaglig tur på Ekerö.

Matte är ny på cykel och ska köra VR nästa år, så jag försökte ge honom lite tips, men han kommer få mer råd i vår.

Vi körde inte alltför långt eftersom jag inte vill att Matte skulle köra sönder sig då han bor på södra sidan om stan.

Han körde på bra och vi avslutade självklart med en fika på Brostugan.

Sen vek vi av mot olika håll vid Brommaplan.

När jag kommer till korsningen Ulvsundavägen/Norrbyvägen så fungerar det fin fint vid övergångsstället och sedan ska jag korsa nästa övergång över Ulvsundavägen borta vid infarten till Brommaflygplats, dock så ska jag åka över till vänster om man åker norröver och där har de ett trafikljus för gångtrafikanter och ett för cyklister, så som det brukar se ut nuförtiden.. Inga konstigheter med andra ord.

MEN tydligen så ÄR DET KONSTIGHETER FÖR BILISTERNA, för detta trafikljus är ett sådant att det blir bara grönt för cyklisterna om det är den knappen man tryckt på och herrgåman är fortfarande röd.

SÅ bilarna kör på som bara fan, och jag trodde för en sekund att jag skulle bli överkörd, men som tur va så har ju jag koll på att det trafikljuset fungerar så.
Men HERREGUD, detta är ju ingen nyhet att det enbart blir grönt för cyklister och inte för gående.
Så bilister som klagar på oss cyklister, ni kan själva ta och lära er ett och annat, bland annat som en så enkel sak att kolla om det är grönt för gångtrafikanter eller cyklister!!!





Inga kommentarer: