onsdag 14 september 2011

Min tränare = Veterancupsvinnare!!!!

Som ni säkert redan vet så har jag haft hjälp med min träning denna säsong.

Han som hjälper mig är ingen mindre än Torbjörn de Jager och i helgen så stod han som vinnare av veterancupen! 
Ett stort grattis till dig 
(Ja, jag vet att detta inlägg borde kommit för länge sedan, men tiden försvinner ju snabbare än vad jag hinner med)

Första gången jag träffade de Jager var på VCK´s KM förra året där vi båda stod som segrare. 



De Jager ställde upp i 5 av de 10 tävlingar som ingår i veterancupen, resultaten blev följande

Arlanda Test Track Race GP - 1:a
Falkenloppet Linje 3:a
Värmdötempot 3:a
Hökensåsloppet tempo 6:a
Hökensåsloppet linje 3:a 

Han körde även SM i både linje och tempo.
Tyvärr så gick han i backen i linjet men i tempot tog han hem en bronsmedalj.
Han vann  även Luma GP. 

Kort och gott, grymt bra kört coach! 

Ser verkligen fram emot hösten/vinterns träning, för jag vet att de Jager kommer köra skiten ur mina ben, ska bli grymt kul att se vad denna vinterträning kan göra, och jag tror stenhårt på de Jagers upplägg. 
För om han kan lyckas med det han gör, så kan jag också. 
Allt handlar bara om den rätta inställningen och som de Jager brukar säga till mig: 
Det är skillnaden som gör en skillnad... 












2 kommentarer:

Elli sa...

Hej, hittade hit till din sida ikväll. Kul att följa din cykelkarriär, hoppas det går fint i framtiden. Vad kul att din tränare sagt det där med skillnaden som gör skillnaden... det är precis vad vår mentala tränare säger till oss.

Lycka till med din säsong!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Hej, Tack så mycket!!
Ja de orden är mycket kloka.

Såg att du håller på med konståkning, önskar dig lycka till inom det!! =)