onsdag 7 september 2011

Stefan Liv - En målvakt vi aldrig glömmer

Just nu går mina tankar till Stefan Liv och hans familj. 

Läste precis i expressen att inget är bekräftat att han är död, men allt tyder på att han var med på planet.

Det känns otroligt hemskt.

För några år sedan så var jag tillsammans med en hockeyspelare och jag ägnade ca 4 år med att ha hyfsad koll på hockey och denna sport har jag även alltid tyckt om sens barnsben..

Jag har sett många matcher med Liv och detta känns helt ofattbart. 

Liv var en bra målvakt och jag vet ibland att jag kommenterade att han "satte" sig lite för mycket på rumpan.. 
Men han har bjudit på många shower genom åren och kommer för alltid att bli ihågkommen.

Mina tankar går naturligtvis även till de andra som var med på planet.
Liv skulle denna säsong spela för ryska laget Lokomotiv Yaroslavi, innan spelade han i ett annat lag i KHL.
Sist Liv spelade i Sverige var för HV71 (där har han spelat mestadels av sin karriär)  säsongen 09/10 och då tog de SM Guld.


Stefan, du kommer alltid att finnas i  hockeysveriges hjärtan, nu och för alltid.

Du var en fantastisk målvakt  och du var/är den enda målvakten om har varit med om att ta OS guld och VM guld under samma år. 

Stefan Liv vila i frid









Inga kommentarer: