torsdag 3 november 2011

Körde stenhårt, fast kroppen var seg

Igår så hade jag bokat in mig på ett av mina favoritspinningpass med Michel.

Stod först i kö till passet men under dagen så fick jag en plats.

Blev lite sen ifrån "jobbet" pga en reklamfilm som skulle spelas in och kände mig allmänt stressad. blev inte bättre när jag precis missade tuben, och sen så är det även kö i tunnbelbanan, wtf KÖ  med tuben är INTE okej...
Blev ännu mera stressad och insåg att jag kommer att komma sent till passet, försökte ta det lugnt iaf men det gick ej.

Kommer in precis när passet kör igång och jag gick nog från 120 i puls till 180 på 2 min, tjoho mjölksyra och redan då kände jag att jag var inte i rätt sinnesstämning för att köra på som fan.

Gjorde så gott jag kunde men kroppen kändes seg av all stress, tur att man har garmin på så man efteråt kan se hur mycket man tog i.

I mitt fall var det en ren glädje att kolla på pulsgrafen då jag tydligen hade lyckats kört på ganska hårt iaf trots min känsla i kroppen.

Varsågod och begrunda själva.
Min maxpuls är 199.

Max för dagen var 193 och snittet hamnade på 176 slag. (97% och 88,5 % av max)
I denna graf är ej uppvärmning och nedvarvning med.



5 kommentarer:

Elin sa...

Jobbigt när det inte känns bra och tråkigt att behöva stressa. Hoppas du har mer glädje i kroppen nästa pass. Själv går jag och hoppas att jag kan träna snart, blir alldeles tokig av att inte kunna träna!

Mazze sa...

Som ett befäl sa till mig nån gång i lumpen :-)
Du orkar två gånger så mycket som du tror...
Å du orkar fyra gånger så mycket som din mamma tror... ;-)

WellnessFight sa...

Grymt jobbat :)

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Kan det ha varit samme Michel som kör våra klubbspinningar med Hofvet på SATS? Körde för honom i fredags, herregud vad jobbigt det var ;)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Tack Elin, Ja det hoppas jag med.
Hoppas du är igång igen och att förkylningen har försvunnit!!

@Mazze, haha han visste vad man skulle säga för att köra lite hårdare :P

@WellnessFight, tack =)

@Vilma, det är verkligen samma Michel. Han har kört spinningen för hovet ganska länge tror jag. Å som sagt, är man inte slut efter hans pass så har man gjort något fel!!