tisdag 22 november 2011

Lever du som du vill?

Det finns många funderingar i mitt huvud och det som cirkulerar runt just nu är frågan, lever du ditt liv som du vill?

Om jag ska spegla mitt eget liv så säger jag JA på den frågan.
Då jag lever precis som jag vill, jag lever för mig själv och gör det jag mår bra av. 
Det låter kanske som någon klyscha men med detta menar jag att jag gör det JAG mår bra av, jag tog tjänstledigt för att plugga till det jag verkligen vill jobba inom, jag har köpt mig en lägenhet, jag har hittat en sport som passar mig perfekt, jag umgås med de människor som ger mig energi i vardagen.  
Självklart så finns det stunder som är jobbiga, men så är det i alla liv, men jag gör det jag vill och drömmer om. 

Jag har gått igenom många många många saker i mitt liv och nu vet jag verkligen vad jag behöver för att må bra. 
Jag vågar säga till om jag inte tycker/tänker/vill göra något till 100%. Jag gör inte saker längre för att vara snäll om jag vet att det i slutändan kan drabba mig själv (så som att det kan bli stress påslag, jag lovar mer än vad jag egentligen hinner osv). 


Många ute i världen är så rädda för verkligheten att de stänger in sig i någon sorts zon där de stänger ute sin känslor och lever vidare i den zon de känner sig trygga i.
Men vad är då denna trygghet? 
Man har kanske ett jobb där man tjänar hyfsat bra, men kanske inte trivs helt hundra. 
Man har kanske ett förhållande som bara lever vidare pga bekvämlighet och tryggheten, men när man funderar ett varv till så inser man att man kanske inte är så kär iaf, men man vågar inte bryta upp pga tryggheten.

Man är rädd för förändringar och vad som ska hända om man gör det... 

I min värld förstår jag inte varför man nöjer sig? 
Vi lever en gång och då hoppas jag verkligen alla tar vara på den tiden och gör det bästa av sitt liv. 

Lev ditt liv som du vill, inte som du förväntas leva ditt liv..... 



_______________________________________________________________________
You know who you are and I hope you made ​​the right choice




1 kommentar:

Salli sa...

Tack Vännen! Behövde dessa ord!
Så glad som har dej!!