måndag 16 januari 2012

Längdskidor och nostalgi i Dalarna


Ihelgen så besökte jag min kära mor "hemma" i Dalarna. 

Det öppnades julklappar, besökte släkt och vänner. 

Och igår så stod även längdskidor med på agendan.

Yiihaaa, morsans skidor ifrån tidigt tvåtusental funkade ju =)


Jag och min underbara vän Britta hade bestämt oss för att åka lite längd. 
Insåg att det var närmare 10 år sedan jag åkte längd sist. 
Jag och Världens bästa Britta

Vi begav oss till Vidablick och kollade in spåren och såg att vi kunde ta en slinga på ca 6 km. 


Herregud vad kul det var, den första kilometern skrattade jag så jag trodde jag skulle dö ett tag, 
men sedan gick det bättre. 


Britta är grymt mycket bättre än mig och hon försökte ge mig lite tips, men haha att applicera dessa var inte det enklaste. 

Wiii =)

Men kul hade vi och vi bestämde att nästa gång jag kommer upp så ska vi åka igen. 

Dock så hade jag problem med mina höftböjare/ljumskar, gjorde sjukt ont i slutet. 
Tror att jag bara är kort i musklerna och behöver stretcha... 


När jag var hemma så letade jag även igenom massa gamla saker och fann bland annat detta 

När jag var yngre så sköt jag luftgevär, men insåg nu att skidskytte är inget för mig, men vad sägs om cykelskytte?
Det skulle nog sitta som handen i handsken!
Älskade hockey och hittade en gammal keps med favoritlaget och även en målvaktsklubba som tillhörde en av mina tidigare killar. Måste ju få säga att ha fått äran att sett nästan alla Timrå matcher under NHL lockouten var inte helt fel. 


Hittade gamla brev ifrån att jag kanske var 8 år. Himla kul att man har dessa kvar. =)


Ett gammalt kort på mig ifrån när jag var 14-15 år.


Jag hann även med att ta mig en tur på sparken


Soligt och fint var det när jag och mor sparkade runt byarna

Jag läste såklart tidningen och jag tycker alltid att det står något vettigt i den (man kan alltid läsa om cykel) och denna gång var det extra kul att öppna tidningen för min vän var med, även om det inte handlade om cykel ;-) 

På lördag är Erika med i Gladiatorerna och jag kommer självklart att sitta bänkad! 
Kort och gott helgen i Dalarna var mysig.
Nu väntar en intensiv månad med PT utbildning. 






2 kommentarer:

Elin sa...

Åh va härligt med all snö och längdåkning! Blir aningens avis. 3 grader varmt och barmark är ingen trevlig uppladdning inför vasan.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Oh ska du köra vasan, men du, du kommer att fixa det galant!!! Jag tror på dig!
Men jag förstår att du vill ha lite snö. Önskar att jag hade kunnat delat med mig!