fredag 23 mars 2012

Ändrade planer...Cykel i Sthlm ist för Dalom

Tanken var att i helgen åka upp till Dalarna och hälsa på min kära mor och även att cykla. 

Men tyvärr så blev min kille sjuk så det blev ändrade planer i sista stund. 

Så då bestämde jag mig för att kliva upp på hojjen och ta mig en tur i det underbara vädret. 
Var perfekt klädd, två t-shirtar under och jackan, jag hoppas att alla som körde kort kort hade liniment på sig idag.. 

Avverkade 55km idag och det är det längsta jag har cyklat i år i ett svep.. Och det kändes riktigt bra, förutom att jag kände av hamstrings redan efter typ 7km, jag funderade länge varför, nog för att jag vet att jag är starkare i framsida lår än i baksida lår men jag brukar aldrig känna av musklerna på det sättet, det brukar ju alltid vara min kondition som ger vika inte musklerna. 

När jag cyklat kring tre mil så kommer jag ju på svaret, det måste ju ha å göra med att jag ändrade sittställning häromsistens... 
Jag är ju mer än tryckare än dragare men nu är det väl kanske dax å börja jobba lite med hamstrings också.. ;-) 
Att cykla uppför idag kändes väldigt lätt, lovely känsla! 

Hur som haver, grymt skönt var det å cykla i solen, dock så saknade jag en fika vid brostugan, men så går det när man kör själv... 


På söndag ska jag nog göra en premiärrunda med SubXX och hoppas på att mina ben gillar det =)

Idag hände det även något mer för den här tjejen...
Hon noterade årslägsta på vågen!

Å vi får inte glömma bort dagens mellanmål, en annan bar som var sjukt mycket nyttigare än den jag åt igår, iaf om man ska se det ur synvinkeln att man vill gå ner i vikt.. 

4 kommentarer:

osterman sa...

Saknar inlägg om onsdagens mellanmål =)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Ha ha... Har ingen bild på det tyvärr...

Unknown sa...

Karin du är en riktig flugviktare ;-)Hur lätt tänker du bli?

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Haha... om jag fick drömma lite så tillbaka till det jag typ vägt i alla år, 50-52 men för att vara realistisk 55 =)