fredag 2 mars 2012

Bikram Yoga, Så sjukt j*vla bra!

Igår så testade jag bikram yoga för första gången. 
Jag har bestämt mig för att köra det intensivt i 10 dagar då de erbjuder väldigt bra pris på det, då bikram yoga tyvärr är väldigt dyrt. (Spons någon???)
Anledningen är bland annat att det är bra rehab för mina stela ben. 

Jag kan väl erkänna att jag var lite nervös när jag skulle dit, jag hade ju fått för mig att alla skulle vara pinnsmala och stå i hotpants och sportbh. 

Så var iaf inte fallet, det fanns alla storleks typer på deltagarna och jag blev förvånad över att det var många killar med. 

Att vistas i ett rum med en temperatur på 40° är inte alltför svårt, men att sedan utföra en massa rörelser osv kan däremot vara lite lätt påfrestande. 

Jag blev överlycklig över att de inte kör solhälsningen och alla de andra "vanliga" yogaställningarna som man kör oftast kör på gruppträningspassen på gymmen, för jag ogillar starkt den yogan. 

Min nästa fundering när vi hade satt i gång var, herregud detta ska hålla på i 90 min, orkar man verkligen och vart finns klockan??? 

Under passets gång fick jag sätta mig ner och vila flera ggr pga att jag blev yr. 
Men det var ett grymt pass och dessa 90 min gick snabbare än vad jag trodde. 

Bikramyogan var verkligen super skön och bra, jag riktigt kände hur stel jag var i kroppen och hur bra det här är för mig. 

Idag var jag där igen, och hade nästan inga problem alls under passet, funderade inte en enda gång över vad klockan var och jag fick även höra att igår hade det varit mycket varmare i salen än vad det var idag. 
Det kan ju vara en förklaring till att det kändes mycket jobbigare igår. 

Redan idag efter andra gången så känner jag mig mycket bättre på övningarna och stormtrivs i värmen. 

Får se om jag även hinner gå lördag och söndag. Annars så blir det full rulle nästa vecka.


Jag kan verkligen rekommendera bikram!! 

Inga kommentarer: