tisdag 1 maj 2012

Jag är nog baske mig en spurtare!

Många har just avnjutit en långledig helg, jag är INTE en av dem.. 

Men oavsett så har jag iaf hunnit med att cykla två ggr  (tre om man räknar med i fredags), den ena var i söndags och den andra idag.

SÅ vi börjar väl med söndagenstur.. 
Ja vad ska man säga om den, för att göra det lite enklare så tar vi det i punktform (annars så kommer inlägget bli alldeles för långt)


  • Jag är ingen tempocyklist!!!!
  • Avverkade min första 10km intervall för i år (kul när killen försvann på typ 3 sek, sen var det bara jag, solen och vinden)
  • Å därmed insåg jag hur extremt efter jag ligger i träningen och det känns ju sådär
  • Insåg att det här med spurter är ju GRYMT KUL! 
Självklart blev det en fika vid Sturehovsslott i solen =)


Ja så kort och gott sammanfattar jag den turen. 

Dagens tur blev med min vapendragare Osterman, vi körde ut på Färingsö där det skulle övas teknik på lagtempoväxlingar, det var ju hyfsat kul men sen ville Osterman öva på lite spurtuppdrag och det var ju sjukt mycket roligare! 

Hittade även denna filur efter vägen, han hade stått och hållt i denna skylt 4 timmar, undra om han roa sig med att räkna cyklister under tiden?


Så efter dessa turer så har jag insett att jag ska banne mig bli en grym spurtare! 
(Så nästa gång jag kör med någon med wattmätare så ska jag allt låna den hojjen och trycka till lite) 

Å självklart så blev det en fika idag med, denna gång vid Brostugan som äntligen hade öppet! 



Inga kommentarer: