måndag 4 juni 2012

VR panik efter Siljan Runt

Alltså Siljan Runt i år var verkligen inte kul...
Å det har ju sina orsaker..

Orsak nr 1: Alldeles för dålig uppladdning med för dålig sömn veckan innan och även kostintag
Orsak nr 2: Alldeles för stressad den senaste tiden (snart blir det ändring på allt)
Orsak nr 3: Varit förkyld senaste veckorna
Orsak nr 4: VÄDRET ;-)

Å hur gick då själva loppet?
Ja, törs jag ens berätta det?

Jag fick iaf en häst

Att jag är i usel form det vet jag ju redan men att jag skulle få lov att släppa efter 5-6 mil var ju inte tanken.

Hade legat med och gått runt hela tiden tills det blev några ryckiga förningar och jag gick ner för att vila, men helvete, då blåste det kantvind och det var sjukt mycket jobbigare att ligga bak å "vila" än att ligga i klungan och där sa mitt hjärta ifrån.
Några jätte snälla grabbar som låg bak i svansen försökte hjälpa mig att komma tillbaka till klungan. Kom upp igen men föll sedan tillbaka..
Försökte tappert att komma tillbaka till svansen som låg efter SubXX Team Naturelle men efter Nusnäs så insåg jag att fan det går inte.
Ångrade mig bittert ett tag att jag inte svängde av i Mora och cyklade tillbaka till Sollerön.

Fick sedan ligga lite på Jonas Nilsson(tror jag han hette) rulle och vi turades om att dra, men han stannade i Garsås (tror jag) sen låg jag själv.
Kom några klungor här å var som jag försökte hänga på, men i backarna så gick det ej eller så gick de för sakta.
Låg mest själv.

Ringde min mor och berättade att jag tappat klungan och låg själv.
Cyklade igenom min "hemort" Rättvik och vid Gärdebyn så stod min mor.
Jag hade då när jag cyklade igenom Rättvik sneglat över viken och sett en jätte stor klunga och min mor bekräftade att det var SubXX och hon sa att de var 5 min före mig.

Å tänkte jag och försökte trampa på och önskade att det skulle komma en STOR klunga med bra fart som jag kunde ta rulle på, men det kom inte en enda cyklist det enda som hände var att jag fick kramp i båda benen..

Innan kullsbjörken kom två herrar och sa åt mig å hänga på, men det gick ju å bra tills det kom en backe och krampen gjorde sig påmind.

I Tällbergsbacken så sa min mor att de nu var 12 min före, så det var ju bara å ge upp.

Cyklade vidare själv och efter ett tag så kom Marcus ifrån ART (Alnö Racing team)och han hade bra fart så jag tog hans rulle å äntligen gick det lite snabbt igen, men det roliga varade inte länge.
Mina ben krampade igen och jag skrek till Marcus (han hade namn på cykeln där bak, mycket bra!!) att  mina ben inte pallade och tackade för rullen.
Men Marcus var då så snäll så han la sig bredvid mig så vi låg bredvid varandra och snackade.
Jag var grymt glad över hans sällskap men tyckte synd om honom att ligga bredvid mig när de gick så sakta.
När vi svängde av ifrån Leksand och mot Siljansnäs så kom världens motvind och så fort jag försökte trycka lite så krampade benen så jag fick lov att hoppa av hojjen.
Tackade Marcus och han cyklade vidare.
När jag stod där så kommer det ju såklart en klunga, ÅHHH så arg jag blev över mig själv att jag stannat speciellt när det på 6 mil inte kommit en enda klunga i vettig fart. Så himla typiskt alltså.

Trampade vidare och efter en backe någonstans så hittade jag en man att köra med, ibland var det vi två och ibland så var vi fler. Sen kom det en klunga (förmodligen samma klunga som körde om mig när jag stod still) och den hakade vi på.

Men de svängde sedan in i någon depå och klungan blev lite mindre och sedan kom det några backar och min kramp kröp fram igen och där försvann alla, så sen blev det solo cykling igen de sista 7km och jag kan ju lova att jag var på god väg att skippa att cykla i mål och cykla direkt hem till Ryssagården där vi bodde istället, men äh fick väl lov å fullfölja loppet. Men jag frös så in i bomben, var så blöt och när jag körde över bron mot Sollerön så var jag 1 dm ifrån att kramas med räcket. Härliga vindar det där.
Att sedan cykla 10 km till boendet var mindre roligt, trodde jag skulle trilla av cykeln.. ;-)

Under denna ljuva tur så hann jag tänka tusen miljoner tankar och kom fram till att cykla VR är nog ingen idé.
För min tanke var ju att hjälpa tjejerna tills jag dog eftersom min form inte är speciellt bra och jag vet att jag inte kommer orka köra med dem runt, men jag insåg under denna tur att det är f*n inte kul att ligga själv i så många mil och inte ha orken, nu körde jag 11 mil utan dem, men tänk på VR då kan det bli alltifrån 20 till 15 mil själv.. Å det låter ju mindre lockande.

Insåg att jag även hade tagit startklar, å att skippa VR vore kanske det bästa för mig.
Men jag vill ju så gärna hänga med brudarna, så jag tänkte att jag kan ju åka ner och supporta dem under loppet. För alltså dessa tjejer är så himla trevliga och framförallt så himla bra på att cykla jag beundrar dem av hela mitt hjärta!!! <3

MEN i skrivande stund så gick min plan B i uppfyllelse så
 NU JÄVLAR BLIR DE ÅKA AV...
Ska trampa för glatta livet!!

Å btw jag har ju faktiskt köpt mig en racebak å den lär ju aldrig mer komma till användning (är ju tydligen lite väl mycket stilfel å ha den ;-) )
Så det är ju lika bra att jag kör så jag inte köpt den i onödan...

Ja just ja, tiden undrar ni säkert vad den blev runt Siljan å den blev inte så mycket bättre än 5:28.

Å bara så ni vet, jag är så sjukt stolt över SubXX Team Naturelle som gick in på 4:55, de hade hur många som helst på släp och vissa hade legat på deras rulle alla de 16 milen. Så jävla grymma är de brudarna!
Det bästa jag hörde var att en kille hade rullat upp och undrat om de hade tänkt att ta en paus någonstans, men svaret de fick tillbaka var att tyvärr det blir inget stopp
RESPEKT! =)

Kolla noga på etiketten, VR står det allt, alltså perfekt vin för oss cyklister. Dock så drack jag inget.

SubXX Team Naturelles snygga team tröja ifrån Aprés Vélo

Jag är överlycklig över produkterna vi fick av våran Sponsor Naturelle
Å brudar jag älskar lotionen Magic Dream så snälla använd den allihopa på VR, för ni som inte visste det så är vi ju faktiskt den snabbaste tjejklungan och även den mest väldoftande klungan ;-)

Oj oj vilket långt inlägg.
Hoppas ni orkade läsa.
Å till alla som cyklade SR i år, bra kämpat!!