lördag 15 september 2012

Torsdagens steg

Att ta en promenad på lunchen är verkligen guld värt.

Till alla er som sitter på kontor eller har stillasittande jobb, försök att komma ut på lunchen.

Rekommendationen för steg per dag är 10 000.
Jag i mitt arbete går kring 9-11 000 steg per dag sedan jag bytte område.

Med min promenad i torsdags fick jag ihop över 16 000 steg.
Varav 7000 var på lunchpromenaden.

Han jag gick med sitter still på kontor och vi kom fram till att han går nog inte ens 3000 steg på jobbet.

Nu går ju jag väldigt mycket på jobbet och på en hel dag har jag inte en aning om hur många steg jag skulle få, men förmodligen närmare 25-30 000, vilket är sjukt bra med tanke på rekommendationerna.

Så testa att kolla era steg på jobbet, finns massa appar för det. :-)


Inga kommentarer: