fredag 26 oktober 2012

Ishalka, cyklingen inställd

Igår kväll så förberedde jag allting inför idag, allt lågt fint i högar med det jag skulle ta på mig.

Och som så många vet så SNÖADE det ju igår och jag tänkte att bäst jag klär på mig för det skulle ju även vara minusgrader när jag vaknade.

Sov halvdåligt och när jag vaknar så inser jag ju att cykla ute utan dubbdäck vore nog inte alltför smart.
Pratade med en vän som börjar jobba tidigt och kör lastbil och han avrådde ifrån att cykla.... Typiskt.

När jag har ställt in mig på en sak så brukar jag aldrig "vika" ner mig.
Men det finns en sak som jag är riktigt trött på och det är skador.

Så nu sitter jag på tuben och med facit i hand så var det ett himla bra val då det var rena isgatan utanför mig.

Så idag vann tuben tyvärr, men ihelgen ska jag montera dubbdäck :-)

Inga kommentarer: