söndag 13 januari 2013

Dagens distanstur i solen, denna vecka gav 12tim träning

Massa kläder på hej och hå... Lager på lager
Yes idag var det dags för veckans sista pass som var ett distanspass.

Tanken från början var att jag skulle åka skidor med kanske en av Sverige mest vältränade 64åring, men eftersom jag inte har någon bil och att ta sig till Ågesta plus allt folk som åker (var även någon tävling där) där gjorde att planen ändrades till cykling.
Insåg att jag skulle hinna cykla hyfsat länge på den tiden det skulle ta att ta sig till skidspåren. Plus att jag hade planer för eftermiddagen.
Men nästa helg så blir det kanske ett nytt försök med skidorna. =)

Älskar verkligen att få vakna i lugn och ro, äta en god frukost och när jag känner för det gå ut och cykla. Jag behöver helgerna till att sova ikapp och därav kommer jag inte att kliva upp i ottan för att köra ett distanspass.

Så idag tog jag min skräphoj och cyklade själv ut i några förorter i Sthlm, en runda som jag brukade cykla ibland när jag hade köpt min skräphoj (då var den visserligen inte en skräphoj). Den rundan är dock bara 2 mil (tyckte att det var mycket år 2009) så jag skarvade på med Ekerö och fick tillsist ihop 50 km =)

Det var verkligen fantastiskt väder, solen sken och snön glimmrade.
När jag var ute på Lovön och åkte förbi golfbanan där alla åkte skidor så kände jag att jag tog rätt beslut, det var massor av folk och jag tänkte då på att både Täby och Ågesta måste ha varit proppfulla, själv så var jag helt ensam på vägarna. Mötte en enda cyklist =)

Jag lyckades iaf med bedriften att få cykla på riktigt taskiga cykelbanor till lite bättre, bra var de nog aldrig förutom när man kunde köra på bilvägen ute på Lovön, eller visserligen ut mot Ekerö efter drottningholm var väl också bra. Men kan ju säga som så, mina handflator och sätet behöver ju ingen massage på ett tag ;-)

Men det blev dock lite kallt när man cyklade i skuggan och min ena fot frös...
Tänkte några gånger att jag skulle korta ner rundan, men så kom jag ju ihåg att jag hade visualiserat om hur jag cyklade rundan och hur fantastiskt skönt det var när man kom hem, så det var bara att bita i och cykla klart. Å ja känslan när jag kom hem var grym!


Å summan av denna veckans träning landar på 11 timmar och 52 minuter, inte illa pinkat tycker jag.. Känns som om jag är på gång igen, hade en dunderförkylning där innan jul och förra veckan så började jag trappa upp lite försiktigt och nu är jag tillbaka på normalnivå igen.

Blev också 13 mil på cykeln denna vecka och 16 pass genomförda...  Så jag är mer än nöjd!!

Å här kommer lite bilder ifrån dagens tur =)





Sjöarna vid Sumpan

Ute i Vällingby 

Nockebybron





Lovön

Lovön




2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilka fina bilder!! Underbart Karin!!

/A Lo

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack A =) <3