tisdag 5 februari 2013

Bilder + film från helgens långfärdstur

I helgen så gjorde jag premiär på långfärdsskridskor.

Hängde på Ricky och vänner till honom till Norrviken.

Var verkligen en fantastisk lördag och för futtiga 80 kr så kunde man hyra ett par långfärdsskridskor, dock så har jag alltid problem med storlekarna på mina små fötter, så tyvärr var pjäxorna lite för stora...

Ett första skäret så kände jag av benhinnorna och även där jag gjort operationen för två år sedan och tänkte herregud hur ska jag orka med detta, men jag var ju lite påläst om att det fanns en plogad banan som var 7,5 km och en som var 15 km och tänkte aha den på 7,5 kommer nog gå att härda ut runt...

MEN det var ju så fantastiskt kul och härligt så smärtan försvann, iaf från tankarna! Så vi åkte 15 km och det var verkligen ren och skär njutning!!

jag hade tur att Rickys trevliga vän Love också var nybörjare så jag fick åka ihop med någon =)
Ricky var ju en hejjare på skridskorna och fick då äran att filma oss med hans go pro kamera, så min första skridskotur finns alltså dokumenterad =)

Så se och njut av en fantastisk tur runt Norrviken i SOLEN!!!








Sedan blev det såklart lite kaffe och så grillade vi korv, dock så tog det ju typ 15 min för den att bli varm..

Hur som haver en fantastiskt lördagsförmiddag, tack alla inblandade!


Ricky & jag, jag är riktigt glad över att få åka =)

Tjoho =)

Sol sol sol
Lycka lycka lycka
Vinter vinter vinter 

Å hej å hå 

Dagens bästa bild <3 







Jonny erbjöd mig en kaffe om han fick vad med på bild, å självklart så är jag tydligen väldigt lätt att muta... haha 



Svichs svisch 


Ricky tappade en skruv, men som tur va hittade han den ;-)


Yeah det var den lördagen det, nu ser jag ju fram emot fler härliga turer på ett par skridskor, så ge mig -5° och SOL
å om någon besitter ett par skridskor i storlek 35-36 och vill sälja dem hör av er!

(å btw massa bilder är lånade av Ricky)

Inga kommentarer: