fredag 15 mars 2013

Benen vill inte cykelsäsongen över innan den ens börjat...

Ja vad ska man säga, mina ben vill tydligen inte samma sak som mig :(


Har inte orkat skriva om det här på bloggen men den 25 februari så var jag till en sjukgymnast och fick rådet att vila 4-6 veckor.

Så himla surt, jag är sååå TRÖTT på mina ben.

Problemet är baksida/insida lår och benhinnorna.

Det värsta är verkligen att jag denna vinter har tagit det riktigt lugnt, tränat metodiskt och försökt göra allt för att vänja mina ben men ändå så vill det sig inte.


Ändå sedan jag började cykla (2010) så har jag varit skadad på ett eller annat sätt under vinterhalvåret.
Är så less på det och detta gör att jag i år kommer missa hela tävlingssäsongen med laget.

Det jag kan göra just nu i cykelväg är att cykla lugnt och få lite aktivitet i benen så att cirkulationen hålls i gång, vilket är typ cykla fram och tillbaka till jobbet.
För så fort jag tar i så gör det ont.

Detta innebär att även om jag kanske kan cykla igen i maj, så har jag inte tävlingsfart i kroppen och kommer inte hinna få det heller (om jag inte vill gå sönder igen).

Så nu får vi se vad som händer.... Känns rätt segt när man tidigare haft motivationsdippar och ändå valt att ge allt en sista gång och så kraschar det igen, men det kanske inte var sista gången jag försökte?


Men medan jag funderar på det så fokuserar jag även på något som är positivt ist för att hänga läpp och det är ju att jag har den fina förmånen att få hjälpa tjejerna i CK08 Damelit, ska bli så himla kul att hänga med på tävlingarna/vissa träningar och peppa, hjälpa och heja på dem.

Så även om inte jag kan cykla som jag vill så ska jag göra allt för att få se till att alla  grymma tjejer i laget köra skiten ur sig ;-)




Inga kommentarer: