lördag 30 mars 2013

Påskläger med CK08 Damelit

I onsdags så inleddes påsklägret med CK08 Damelit här i Sthlm. 

Första passet bestod av lite teknikövning och i torsdags så var det distans som stod på schemat. 
Martin går igenom onsdagspasset



Så himla mysigt, möttes upp vid 15:00 på torsdagen och jag skrapade ihop 4 timmar den eftermiddagen med cykel till och från passet.  Vi cyklade i norrort, Nora Torg- Sollentuna - Fresta- Vallentuna - Täby Kyrkby - Nora Torg. 



Så himla kul att få cykla med tjejerna, och solen sken även fint på oss =)

Cyklar man distans så är det ju obligatoriskt med lite fika efteråt, jag hade även med mig en stor godispåse som vi mumsade på under turen. =)


Godiset räckte även till fikat efter turen och det blev även lite nybakat bröd... 












Mysbelysningen på cykelvägarna..

Lycklig över att ha cyklat =)



Igår valde jag att vila medan tjejerna körde lagtempo. 

Men i morse var det dags igen, ÅH stod på schemat och jag trampade ut till "mötesplatsen" och på vägen så började jag känna av mina skador.... SUCK

Innan dagens tur
Innan dagens tur


Cyklade med tjejerna från Nora Torg till Sollentuna där jag vek av och cyklade på de extremt roliga cykelbanorna hemåt... 
Sjukt irriterad var jag, men det är inte mycket att göra åt. Man måste lyssna på sin kropp och jag vet att det här valet är det som en vacker dag kommer gör skillnad. 
Men det var svååååårt, hade så gärna velat cyklat flera flera flera timmar i det fantastiska vädret och sällskapet. 

Men det är ju faktiskt något jag lärt mig med tiden, att man måste lyssna på kroppens signaler. 
Så jag får vara glad att jag faktiskt har kunnat cyklat en del denna vecka =)

Imorgon köttar tjejerna på igen medan jag får roa mig med lite rehabträning. 

Ser fram emot att se dessa tjejer köra första tävlingen Östgötaloppet och jag ser även fram emot att snart få plocka fram min racer!! 


















Inga kommentarer: