onsdag 24 april 2013

SMACK Serien GP Knivsta

Idag var det GP i Knivsta som gällde i SMACK Serien, som är en träningstävlingsserie som körs varje onsdag i Sthlm med omnejd.

Först och främst vill jag ge en eloge till alla som fixar med denna serie!
Jag och alla cyklister (hoppas jag ;-) ) är nog överens om att detta är ett guldtillfälle att få en av veckans bästa träningar på.
Så tusen tack till Knivsta (kolla in deras hemsida, de har redan hunnit skriva om dagens lopp här. Knivsta CK GP Upplands Cup ) för dagens fina anordning av GP-loppet.

"Vi" hade 5 tjejer till start och alla kämpade jätte bra, sjukt kul att se på dem vid sidan av, grymma är de!
Majken kom in som bästa dam och hur resten såg ut får nog resultatlistan visa när den väl kommer upp, blir lite snurrigt att ha koll då det var en varvbanan på 1,5 km så det blev en del varvningar.
Men om jag inte tar fel så blev nog Sara nästa bästa dam och därefter Marika.

Hur som haver bra kört brudar.

Det är ju fantastiskt att vara publik när det är varvbana för då får man se mycket av cyklisterna, försökte mig på att filma, men alltså min mobil håller på att krascha så filmen är halvdålig, men jaja se och njut.

Riktigt kul att även träffa alla andra cyklister som man känner igen, men dock svårt att känna igen somliga.

Men de som jag lyckades känna igen var iaf Stefan (CRT), Stefan (ECI), Karl-Axel (CK Uppsala), Jesper (han har också bloggat om GP:t här http://jeppman88.blogspot.se/), Simon, Emil och säkert en drös till... hahaha, hur som haver grymt kul att träffa alla glada cyklister igen!!

Här kommer lite bilder också, fotade med andra kameror (någon som vill ge mig en kamera så är det varmt välkommet ;-), inser att jag måste köpa mig en om inte annat) så de bilderna lär hamna på CK08 Damelit och Johan från X-kross var också där och tog massa kort och de bör väl hamna här X-Kross




Är nog första gruppen först och sedan är det filmat ett helt varv, man ser nog vilka som blivit varvade också... 

Öh nej bilderna kommer icke, går inte att ladda upp, så de kommer väl imorgon... suck... 

SÅ en till film ist




Inga kommentarer: