lördag 15 juni 2013

Vätternrundan Rekord

Idag är det som vanligt många som försöker sig på rekord på Vätternrundan.

Rekorden är ju bland annat att försöka slå banrekordet och där har vi på herrsidan killar som cyklar för Hjärtebarnsturen (om ni vill skänka pengar till den insamlingen gör det här http://charitystorm.org/fundraisers/rekordforsok-pa-vatternrundan-till-forman-for-hjar/ )

De som cyklar för dem är bland annat, Alexander Gingsjö, Christian Bertilsson, Johan Landström, Marcus Svensson, Linus dalhberg m.fl jag önskar er ett stort LYCKA TILL och vore grymt om ni slog rekord. Vädret verkar vara med er! Tiden som ska slås är 06:37 enligt VR.


Starten av grabbarna
Sedan så har vi SubXX Team Naturelle (var med dem förra året) som är tjejklungan som ska vara snabbaste tjejklungan runt VR och slå rekordet på 8:40 från förra året.
Där har jag massor av vänner som cyklar, bland annat från mitt lag CK08 Damelit, plus massa andra härliga tjejer som jag bland annat lärde känna förra året i SubXX Team Naturelle.
Ska bli himla kul att följa dem och jag tror lätt att de spräcker tiden!
TJEJER NI ÄR GRYMMA!!

Starten av SubXX Team Naturelle
Sedan har vi alla andra som cyklar, som försöker slå sina individuella tider och jag vet ju själv hur det är att försöka slå tidigare tider.
Jag har cyklat på 9:20 och 10:02.
Så jag håller alla mina tummar för dem också, att de lyckas med sina SUB tider!

och alla som cyklar första gången, jag hoppas att ni gillar det!
Jag vet att ni förmodligen har haft blandade känslor längs med vägen, men det brukar sluta i enbart lyckliga känslor.

Hur som haver jag önskar alla ett stort lycka till under VR och ni har vädergudarna med er!


Själv så ska jag ut och cykla lite med en granne, blir spännande.

Medan jag väntar på det så sitter jag och kollar på direktsändningen från VR på www.sportwebben.se




Min fina vän Martina, med sina vänner som genomför en Svensk Klassiker och ska för första gången cykla VR,  Martina köpte cyklen i april och blev dessvärre sjuk i maj, men jag är hundra på att du tar dig runt iaf. 



Min lista som jag följer under VR
Min fantastiska vän Jessica som började cykla 2011 och nu ska genomföra sitt första VR och håller på med en svensk klassiker
Monika & Ingrid är mina fina vänner från SubXX Team Naturelle som ska slå rekord, Ingrid cyklar jag även med i CK08 Damelit
Martina är min fina vän som också håller på med klassikern och har bara cyklat på racer sedan april, då hon införskaffade den för att genomföra VR
Sedan har vi Alexander Gingsjö som ska försöka slå banrekordet.

Så nu kan jag ha koll på alla rekord och mina vänner =)


Inga kommentarer: