söndag 18 augusti 2013

Lite nyttig mat

Från och med 2 september så kommer jag att köra igång ordentligt med både kost och träning.
Kan verkligen behövas efter en fantastisk sommar =)

Men redan nu så har jag smugit igång och här kommer lite recept på det som äts just nu och som får följa med mig i matlådan.

Proteinpannkakor har jag ätit till frukost hela helgen, så fantastiskt gott. 



För två- tre stycken pannkakor så använde jag följande ingredienser:

2 ägg
1 banan
1-2 msk ekologiskt jordnötssmör

Till det så hade jag en halvburk kvarg 0,1% fett och bär.

Lovar dig att du blir fantastiskt mätt på det.

Till matlåda den kommande veckan så kommer det bli köttbullar/biffar med fetaost

Ingredienser:

400g blandfärs (jag använde älgfärs)
1,5 dl mjölk
1 dl havregryn
1 ägg
100-150g fetaost
en halv gul lök
2-3 vitlöksklyftor
Salt och vitpeppar

Jag stekte först köttbullarna så de fick fin stekyta, sedan la jag dem i ugnen i 20 min i 175°.

Till detta så har jag blandsallad och tzatziki (som jag gjorde på turkiskyoghurt, vitlök och gurka).




Så himla gott!!


Inga kommentarer: