måndag 12 augusti 2013

Smyg igång träningen efter semestern


Idag var min första dag på jobbet efter två veckors semester. Inte den längsta semestern men det är för att jag spar mig till i vinter då det blir ett besök till Australien =)

Men har du som jag kanske tränat mindre eller andra saker under sommaren/semestern?

Isf är det väldigt klokt att smygstarta igång träningen efter uppehållet för att undvika skador.

Att gå tillbaka till gymmet/träningen och köra på samma vikter/nivå som innan uppehållet är tyvärr ingen bra idé.

Börja lugnt de första veckorna innan du växlar upp så minimerar du risken för att dra på dig skador.

Jag gjorde mitt första pass på gymmet idag och det kändes väldigt bra, men jag drog ned på vikterna och började lugnt. Kändes bra och som om jag inte tappat styrkan alltför mycket.

Skönt, hade gymmet för mig själv ett tag på jobbet =)



Muskelstyrkan är även den styrkan som bäst står emot ett träningsuppehåll om man jämför med kondition och smidighet.

Under min semester så har jag dock varit hyfsat aktiv och cyklat MTB "hemma" i Dalarna, cyklat racer i Portugal och även testat att surfa =)

Hyrde en MTB, riktigt kul. Aldrig testat förut. Älska att prova nya saker

And down I gooooooo

Ytterligare en till sak jag aldrig testat förut, sjukt kul!!!

En skön cykeltur i 35° =)


Att hålla sig helt ifrån någon form av aktivrörelse är inte riktigt min grej, alltid kul att variera sig och testa nya saker.

Nu kommer jag att smygstarta igång min styrketräning och i september då går jag all in =) (mer om vad det innebär får ni veta då).

Lycka till med att komma igång med träningen igen om du har haft ett litet break, om inte kör så det ryker och glöm inte att sätta upp nya mål inför hösten! =)

Inga kommentarer: