lördag 14 augusti 2010

Början på den långa vägen...


Hej och välkommen till min blogg, en blogg som kommer att handla om min väg att ta mig till dameliten inom cykling.


Den kommer även att innehålla mina andra delmål som är bland annat att lyckas ta mig runt Vättern 2011 under 9 timmar och fram till jul (2010) ska jag lyckas gå ner 6kg.

   
Lite info om mig och hur tanken väcktes till att börja cykla:

Jag heter Svart Karin Karlsson och är 24år, bor sedan 4år tillbaka i Stockholm och kommer ursprungligen ifrån Rättvik (Dalarna).

Jag har alltid gillat att sporta på något vis, men de senaste åren har jag bara gått på gym och varit med på de olika träningsklasserna gymmen erbjuder.

Men förra året så köpte jag mig en cykel för att börja cykelpendla till jobbet (16km t&r) och sedan gjorde jag en cykelsemester ifrån Göteborg till Köpenhamn (400km), och då föddes en tanke på att jag ville cykla Siljan Runt ( ett motionslopp som går runt sjön Siljan i Dalarna).

 I våras bestämde jag mig för att testa att cykla i en cykelklubb och fick kontakt med VCK (Vallentuna Cykelklubb), testade att cykla med dem 2-3ggr med min pendlarcykel och köpte sedan en racer… Sen var jag fast!
Jag cyklade Siljan Runt 120km och det med ett lyckat resultat (enligt mig), hamnade på 78:e plats av 845 och hade innan Siljan Runt endast cyklat knappa 20mil på min racer.  Då insåg jag att detta kanske är min grej, så nu tänker jag satsa allt och inom några år så ska jag försöka nå elitnivå inom cykling. Det kommer krävas mycket tid på cykeln och en sjukt bra mental inställning för att lyckas, men envis som jag är så ska jag försöka ge allt och stolt kunna tänka om 10år att jag verkligen gav allt!

Så välkommen är just DU att följa min blogg som kommer bestå av cykling, alternativ träning, kost, tankar och funderingar!

Kom ihåg att leva i nuet och våga göra det du vill, för det finns bara en enda person som kan sätta stopp för dig och det är du själv!



8 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer gå bra för dig gumman. Du är så himla duktig. Nästa år får du blogga om hur bra PT du kommer vara :) Önskar dig all lycka med dina mål. Puss och love ! / Jess

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack gumman <3 Själv klart ska jag det =)

Anonym sa...

Kul Karin! Jag ska försöka hänga med här och peppa dig! //Gunilla

Krutgubben sa...

Lycka till/Krutgubben

Cykelbloggar sa...

Hallå Kul och se en till cykelblogg och en till "cyklissa" , vill du så kan jag länka till din blogg från "Cykelbloggar" om så skicka mig ett mail så kirrar jag det. cykelbloggar(a)spray.se

Mvh
Fritz / Cykelbloggar

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack allesammans =)

Fritz, du borde ha ett mail i din inkorg nu =)

Martin S. sa...

Intressant! Sub 9 på Vättern funderar jag också på.

Siljan Runt är dock min prio nästa år - magiskt vackert och lagom långt har jag hört!

Ska bli kul följa dig!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Martin,Det glädjer mig =)

vi får ta och köra ihop nästa år på Vättern.

Siljan Runt är jätte vackert! Rekommenderas varmt!