lördag 14 augusti 2010

Då var det snart dags... ROH




Snart är denna dag över och imorgon väntar en ny spännande dag.

Tog en lugn cykeltur på kvällskvisten för att se hur mina ben mådde eftersom de har haft semester ifrån cyklingen, men jag måste erkänna att de inte kändes alltför bra, försökte mig även på att tvätta cykeln inför morgondagens cykeltur =)

Tur blev dock bara 29km, men det räckte för att inse hur sjukt dålig form jag är i, man märker verkligen hur mycket kosten fördärvar träningen.

Så här såg jag ut inför dagens cykeltur, när jag cyklar lugna turer så bryr jag mig inte så mycket över  kläderna, antar att jag säkert gjort någon stilmiss ;-)


Under mina två ynka semesterveckor så har jag tillåtit mig att äta och dricka vad jag vill men jag har även försökt att hålla igång med lite alternativ träning till cyklingen. Jag körde lite funktionell träning (innebär att du utför naturliga rörelser och bygger upp en funktionell styrka som du utnyttjar i vardagen ), promenader och även sprungit backintervaller, men jag inser att maten är en stor bov och imorgon kommer jag verkligen få ta lärdom av mina dåliga kostvanor och vad de gjort med min kropp.

För imorgon så är det dags att cykla sista etappen (etapp 9, Uppsala- Stockholm) i Ride Of Hope, som är ett motionslopp som startar i Lund och går i mål i Stockholm (1250km totalt), där målsättningen är att samla in 500 000kr under resans väg till Barncancerfonden.

Min klocka kommer att ringa 05:45 imorgon och jag måste kliva upp absolut senast 06:10, känns underbart att kliva upp så tidigt min sista semesterdag, men för cykling kan jag göra nästan vad som helst och speciellt när det är ett motionslopp som går till ett bra ändamål!

Klockan 6:50 kommer jag att cykla hemifrån för att börja min cykeltur till Vallentuna där jag möter upp lite glada cyklister ifrån VCK, sedan cyklar vi vidare till Uppsala, till starten av Ride Of Hopes snabbgrupp som startar klockan 11.00, hoppas att vi får en ganska god marginal innan starten så att man hinner ladda om batterierna lite.

Måste ju erkänna att jag är rätt nervös inför att cykla imorgon, med tanke på min dåliga form, att jag förmodligen kommer vara ensam tjej som cyklar upp till Uppsala och att jag sedan ska cykla i snabbgruppen, jag kommer nog bli avhängd rätt så fort. Hatar om man sinkar gruppen för att man inte orkar, (har dock försökt att avstå sådana tillfällen, eftersom jag har varit för feg för att vara med på de vanliga träningspassen med grabbarna som klubben har, pga att jag tror att jag är för klen eftersom jag nyligen börjat cykla, förmodligen har jag inget att oroa mig för men det har varit lätt att avstå, men i höst/vår ska det bli ändring på det)

Att ha cyklat närmare 100km innan ens loppet startar kan ju vara nog så jobbigt när man haft semester. Men envis som jag är så ska jag ge allt imorgon, och hoppas på att mina ben kommer att hålla för närmare 200km på cykeln.

Har du vägarna förbi Gärdet i morgon så kom förbi och hejja på oss den sista biten in i mål och passa även på att skänka en slant till Barncancerfonden.

Nu kallar John Blund på mig

Må vädergudarna vara med oss i morgon






3 kommentarer:

Matilda sa...

ÅH!
Du har en blogg! YEY! Haha, här ska jag kika in massor med gånger såklart :)
Och du, vi får ta en sväng snart! Kram

Martin S. sa...

Hoppas det gick bra! Cyklade förbi Gärdet idag på min korta Djurgården-runda men såg inte skymten av någon cyklist (detta var dock nu på eftermiddagen).

Ser fram mot bloggpost om Ride of Hope etapp Uppsala-Sthlm!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Haha ja Matilda, men det tog lite tid ;-)

Martin, det gick inge vidare idag... kommer inlägg om det..
Fanns nog cyklister där ifrån 14.00-15:30....