tisdag 28 september 2010

Spinning 2,5tim @ Odenplan - Den bästa spinningen ever!

Igår så blev det en helt ofrivillig vilodag eftersom jag var på möte med VCK


Så idag var det spinning som stod på agendan.


Johan hade snackat om ett spinningpass på Odenplan som han sa skulle vara grymt, så idag så lyckades han lura med sig mig dit. 


Hade varit på kurs med jobbet hela dagen idag och var verkligen sjukt trött i kroppen, konstigt att man kan bli så trött av att sitta still en hel dag?!


Så min motivation för att gå och sätta sig i en spinningsal i 2,5 timmar var ju inte direkt det jag drömde om, men jag lyckades åka förbi min station och med inställningen att det brukar ju faktiskt vara en riktigt härlig känsla som kryper fram i kroppen efter att man tränat klart, denna känsla älskar jag, så med den inställningen tog jag min sega kropp hela vägen till Odenplan och spinningsalen.


Johan trodde inte att han skulle hinna till det första spinningpasset som började kl.18, men hux flux så dök han upp. 


Det första passet var 45min, minns ej namnet på henne, tror hon hoppade in för den ordinarie instruktören. Hon körde på bra och efter de 45min så landade min maxpuls på 189 och snittet på 159, vet fortfarande inte vad jag har för maxpuls men tror den ligger kring 196-198.
Grymt trevlig var hon också, hon kom fram efter passet och snackade lite och undrade vad det var för pass efter hennes jag skulle köra och så undrade hon om jag brukade cykla osv. Kul med trevliga instruktörer! =)


Sen var det 15min innan nästa pass började, så då satt jag och rullade benen i behagligt tempo.. 


Sen drog pass när 2 igång och jävlar vilket bra pass, Michel som instruktören hette dödade mig verkligen! Massa jobbiga och sjukt bra intervaller, minns inte riktigt vad vi körde (var ganska så död och minnet sviker), men det var en del 20sek x 10ggr med typ 10sek vila och en massa andra jobbiga med längre intervaller... 
Maxpuls 191 och snitt 173.. 
Hur som haver så var passet riktigt grymt och jag kan verkligen rekommendera detta pass! 
Så tack Johan för att du lurade med mig =)


Btw, insåg att när Johan kom in med 3 vattenflaskor att jag förmodligen hade lite för lite med ynka en vattenflaska, jag är ju grymt dålig på att dricka och vet att jag måste bli bättre på det. Jag klarade mig precis med en vattenflaska igenom det 150min långa passet, men börjar få huvudvärk nu och vet att det beror på vätskebrist, så nästa gång ska jag ha två flaskor... Man lär så länge man lever =)


Bjuder på en "skräpcykel" bild ifrån H-backen
(Bilden tagen av 
Daniel)

4 kommentarer:

osterman sa...

1 flaska???
Har du inte lärt dig nått alls? ;-)

På 3-timmars brukar jag gå torr på 4 stora flaskor...

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Haha, det går sakta men säkert... ;-)

Robin sa...

Karin, du är i samma kunskapsliga som jag själv. =) Jag hade också gjort den tabben. Garanterat.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Robin, vilken tur att jag inte är ensam, när ska du hänga med på passet på Odenplan?