lördag 19 februari 2011

Tänkvärt och ack så viktigt

I morse när jag satt och läste Falu Kuriren (är "hemma" i Dalarna) så läste jag en artikel om följande:


Att kunna prata med någon om vad som helst är något som jag tycker är otroligt viktigt.
Att kunna få prata om hur man känner och hur man upplever saker och ting.
Det är en himla befrielse att kunna lätta sitt hjärta inför någon.

Vissa kanske inte gör det inför sina bättre vänner utan man kanske gör det inför frisören, massören osv.

Men att man gör det är så himla viktigt, jag anser att alla borde "rensa" sina inre tankar för någon lite då och då. Man mår så otroligt mycket bättre av att göra det. Att få känna att man blir sedd och hörd utifrån där man står och att någon verkligen lyssnar på det man säger och att kunna känna en trygghet hos någon som gör att man vågar berätta om saker som man kanske tycker är jobbiga.

Jag själv är oerhört glad över att jag har alla mina underbara vänner som jag kan prata om precis ALLT med. Utan dem skulle jag nog inte ha kommit långt, de är de som får mig att tänka framåt, de stödjer mig i vått och torrt, men de vågar även säga saker de tycker jag gör fel osv.
Att kunna ha en dialog med någon som verkligen är ärlig emot en och man känner att man får ett otroligt stöd är oerhört viktigt för mig.
Jag är som person väldigt pratglad av mig, och vissa saker berättar jag för många medans vissa saker tar jag bara med en del.
Igår så hände det dåliga saker i min värld i dubbel bemärkelse, det ena berättar jag om för alla och även för er här på bloggen, det andra håller jag för mig själv och vissa i min omkrets.

Så till er som har någon att prata med, var rädd om de/den personen och ni som inte har det, försök att någon gång gå till en samtalscoach eller börja lätta erat hjärta inför någon helt oberoende person, som kanske då är t.ex. frisören eller dylikt.

Ta hand om ditt liv på bästa sätt, livet går inte i repris och att ångra något när det är försent är lika dumt som att inte ta tag i sina problem idag.

Inga kommentarer: