onsdag 30 mars 2011

Det var så det började

Satt och kollade runt på mina vänners bloggar och upptäckte att en underbar vän till mig vid namn Emelie hade gjort ett inlägg om mig.

Jag och Emelie för sjukt länge sedan, jag hade nyligen varit i Thailand,
kanske dax å åka tillbaka å fixa sig en bränna inför sommaren ;-)

Emelie är för övrigt en cool brud som sket i detta lagomland och flyttade till USA för att bli designer, grymt stolt över henne!!!
This is Emelie now!!
Kolla in hennes blogg http://salliletyll.blogspot.com


Blev då påmind om hur allting började med cyklingen för många år sedan.

I Dalarna (och förmodligen flera ställen runt om i Sverige) så är inte lokaltrafiken den bästa och cykel var ett ypperligt sätt att ta sig fram.

Jag och Emelie cyklade då som dårar till en liten by vid namn Tällberg för att hänga med Tällbergspöjkarna. Var en liten nätt tripp på en mil dit och jag minns hur väl man stod på utför backarna och likaså uppför. Jag älskade verkligen att cykla och tror den snabbaste tiden dit var kring 15 min, bör nog tilläggas att första biten är nedför.

Sedan blev man äldre och vännerna skaffade bil, och jag skaffade ingen bil just då men ett körkort tog jag två månader efter att jag blivit 18 och intresset för att cykla var som bortblåst.
Detta var min älskling i ett år innan jag sålde den vidare.... 


Som tur var så hittade jag tillbaka till cyklingen då jag i Sthlm tröttnade på att åka kommunalt och köpte mig 2009 en hybrid för att börja cykla till och från jobbet, typ 9km enkel väg och gjorde även det året en cykelsemester mellan Göteborg- Malmö, via Helsingör - Köpenhamn.

 På den semestern bestämde jag mig för att jag skulle cykla Siljan Runt nästa sommar (2010). Min bror hade kört det loppet ett par gånger och jag tyckte det verkade kul, så jag ville också cykla det...


Sagt och gjort, cyklade loppet och efter det så är jag totalt fast i cyklingen...

Yes it was my story...... If you have wondered.....









Inga kommentarer: