onsdag 30 mars 2011

SMACK Serien drar igång

Idag börjar SMACK serien som är en träningsserie för alla oavsett cykel eller ambition.

Totalt är det 24 omgångar som körs fördelat lite olika över tempo, linje och gp...
För mer information så gå in på denna sida http://smack.cc/smackweb/smackserien2011

Jag tycker att detta är en grymt bra arrangemang av klubbarna och en stor fördel för oss cyklister.

Jag deltog dock bara en gång förra året och då var jag livrädd, ställe upp med min linjehoj utan tempobågar eller dylikt. Men det gick bra enligt mig, tog mig igenom mitt första tempolopp på 30km med ett snitt lite över 32 km/h om jag inte minns fel.

Innan ville jag bara dö, när man såg alla med tempoutrustning och dischjul, MEN efteråt var det en enormt skön känsla som spred sig i kroppen och så fort jag kan cykla igen så ska jag vara med och köra.

För som de skriver på sin hemsida så är det "tävlingar" för alla, så som elit till amatör.
Å btw, de kostar ynka 20kr och direktanmälan på plats....

Så om ni bor i Sthlm- Uppsala trakten så tycker jag absolut att ni ska delta i denna serie!!

Ikväll så kommer två(måhända att det är fler som kör) av mina vänner att köra, Daniel och Veronika. Jag önskar dem lycka till och ja, jag är fett avundsjuk på dem.
Men jag får väl nöja mig med att min cykel är där ist, och den kommer nog aldrig rulla så snabbt igen som den kommer göra idag...

Inga kommentarer: