onsdag 5 oktober 2011

Äntligen lite mördar spinning!

Oh vilken lång dag det har varit, har hållit igång sedan 05:00 i morse...

Var föst på World Class, där jag gör min praktik via utbildningen (studerar till hälsoutvecklare).

Sedan mötte jag upp Eriksson (Åsa, brukar ju oftast skriva efternamn i min blogg, men om jag bara skriver Eriksson så är det nog svårt att veta vilken Eriksson jag pratar om) på Bianchi café  för att diskutera lite saker ang SubXX.

Sen mötte jag upp de Jager och styrde färden mot Medis, där vi även mötte upp Osterman. Sedan fortsatte vi våran färd ner in i de halv sunkiga gångarna för att sedan komma fram till spinningsalen där Tränefors skulle hålla sitt 90 mins pass.

Som jag har längtat efter att få gå på detta pass. Tränefors kör annars pass på tisdagar, men eftersom jag jobbar på P&Tdå så missar jag de.

Passet drog igång och det kändes kanon.

Vi började med att köra stege, där vi la på en växel varje minut men behöll kadensen och sedan körde vi nog idioten x 2 och sen lite spurter här och var.
Mitt minne är inte det bästa ;-)

Men hur som haver så kan jag bara konstatera att det var jobbigt och jag svettades som en gris.

Skönt när Tränefors skriker åt mig att jag knappt ser ansträngd ut, 30 sek senare når jag 98% av maxpuls.

Hade med mig min garmin men lyckades glömma att sätta på den... SUCK...
Så tyvärr kan jag inte bjuda på någon fin graf.

Tror att min snitt puls landade på 88 %

Älskar musiken, när den är riktigt hög och man verkligen känner basen.

Dock så saknade jag lite några av mina favoriter som är bland intervaller 30 sek, vilan varierar mellan 2 min och 30 sek och så kör man så i typ 30 min, sen tycker jag även om man när själv får dra igång spurterna.
Men självklart så sa jag ju det till herr Tränefors så nästa gång hoppas jag på mina favoriter. ;-)

Men hur som haver, grymt pass och jag ser fram emot nästa pass om två veckor. =)




Inga kommentarer: