söndag 4 december 2011

Lucka 3, Mallorca

I våras gjorde jag min första riktiga cykelresa, visserligen så var det inte en renodlad cykelresa.

Hade fått i 25års present att få åka till Mallis och nu när jag hade blivit inbiten cyklist så insåg jag ju att jag måste hyra en cykel när jag är där nere.


Bodde i Palma och att cykla igenom Palma och vidare var ju lika spännande varje gång.

Tror jag gjorde 4 turer på Mallis och jag besteg även Piggen.


Passen nere på Mallis var bland mina första efter mina operationer och jag visste inte riktigt hur kroppen/benen skulle reagera.

Men det funkade fin fint, kände av lite efter piggen men det var allt.

Mallorca var verkligen super grymt, var där i början på maj. Hade toppen väder och helt fantastiska vägar att cykla på.
Dock så låste sig mina händer när jag körde nedför vilket var en hemsk upplevelse.


Mallis kan jag verkligen rekommendera och jag kommer att åka dit i april igen med SubXX =)

För att läsa mer om mina strapatser där nere så kolla in följande inlägg
http://blackiethecyclist.blogspot.com/2011/05/en-vecka-pa-mallorca.html

Inga kommentarer: