lördag 23 juni 2012

Next: Linus Dahlberg!

Näst sist ut i denna intervju serie är Linus Dahlberg.  
Stark cyklist även han. Idagar så har Linus  filmat sig runt SM banan, för den som är nyfiken finner ni denna film här http://linusdahlberg.se/2012/06/ett-varv-runt-sm-banan/




Bild snodd ifrån Linus, fotograf  ©Kava-photo








Karin – Vem är Linus? 


Linus-  Jag är en 24åring som gillar att cykla kort och gott.

Karin – Du tävlar för ett norskt lag, berätta lite mer om laget och hur det är att tävla i Norge. 



Linus - Tävlar för det norska continentallaget Team OneCo-Mesterhus och det fungerar väldigt bra. Laget har främst en bra organisation och en bra ledarstab runt oss cyklister när vi är ute på tävling. Värst var nog i vintras/våras när skidsäsongen fortfarande var igång och jag vart ständigt påmind när Norge slog Sverige. Just i Norge har jag inte tävlat så mycket men de lopp jag har kört har varit riktigt bra. Cykel har blivit enormt stort i Norge.

Karin - Hur har säsongen varit hittills för din del tycker du?



Säsongen började fantastiskt bra med seger på Mallorca redan i februari. Efter det har det sedan hackat en hel del och inte varit något att hurra över för egen del med många täta förkylningar och extremt dålig form som följd.


Karin- Några höjdpunkter under våren som du vill dela med dig av?


Linus: Helt klart vinsten på Mallorca och alla träningsläger med laget var riktigt peppande annars har det varit mörkt.


Karin – Om några dagar drar SM igång och hur känns benen inför det? 
Linus: Benen ja, dom finns nog där någonstans men just nu är det inte mycket i kroppen som vill eller orkar samarbeta. Hoppas på ett mindre mirakel att allt vänder natten till söndag innan start 



Karin – Hur ser din uppladdning ut inför en tävling?
Linus: Inför tävling ser jag till att sköta sömn och kanske öka matintag något beroende på loppets längd.



Karin – Vilka fler lopp ser du fram emot efter SM och vad har du för mål med säsongen? 
Linus: Linje SM och kortbane SM var huvudmålen för säsongen. Förhoppningsvis kan jag hitta tillbaka till kortbane SM. Annars blir det största målet att starta om och hitta tillbaka till mitt gamla sköna "flow" under träning och tävling. Därför har jag inte tittat så mycket på vad som väntar framöver för ge mig själv tid och ro att ladda om och hitta tillbaka. Jag vet däremot att det är bra och fina tävlingar som väntar lite varstans i Europa.



Karin – Tack för intervjun och lycka till i fortsättningen.
Tack! 



Mer om Linus hittar ni här http://linusdahlberg.se/

Inga kommentarer: