tisdag 11 juni 2013

22 timmars träning + bilder

Oj oj herregud, jag har ju inte skrivit något om mina strapatser de senaste två veckorna.

Vi får väl börja med förrförra veckan

27maj - 2 juni

Denna vecka var det slutspurten på gåtävlingen på jobbet så det tränades en gnutta mer.

Måndag 27 maj

Cykel - Transport 80 min 22km (massa folk m.m i vägen)
Cykel- Transport 90 min, 30km
Styrka - Rygg 50 min

Tisdag 28 maj

Cykling - Transport 60 min 20 km
Styrka - Biceps 50 min

Onsdag 29 maj

Cykling - Transport 60 min 20 km
Styrka - Axlar 50 min
Pingis 75 min
PowerWalk 70 min
Somliga dagar orkar man mer än andra... Idag var en sådan dag.. 
Torsdag 30 maj

Cykling - Transport 60 min 20 km
Styrka - Mage 50 min

Fredag 31 maj

Styrka - Blandat 40 min
En drink med tjejerna

På kvällen var laget (ck08 Damelit) hem till Mathilda som tog studenten. Mycket trevligt. 



Lördag 1 juni

Cykling - Distans 261 min 105 km

Mindre rolig tur, eller ibörjan var den fantastiskt rogivande (cyklade solo). Cyklade runt Sigtuna, så först är det 20 km cykelbanor som ska plöjas igenom. Efter Sigtuna så började det att regna rejält och jag hade då 55km hem. Mindre kul efter ett tag.

Sen när jag nästan var hemma (10km kvar) så cyklar jag på bilvägen (heter väl förövrigt inte bilvägen, men är för trött för att orka leta annat ord), då cykelbanan är alldeles för smal plus att det är 30 km/h som råder på bilvägen och jag cyklade i 28-30 km/h där, men likförbannat ska det ligga några bilister och hetsa på en väg som är max 1-2 km lång och smal, PLUS ATT DE FÅR INTE KÖRA SNABBARE ÄN VAD JAG CYKLADE, men tillsist så tänker jag väl att jag ska väl vara en god cyklist och cykla upp på cykelbanan. Dock så ger inte bilisten mig det utrymmet som behövs för att komma hyfsat rakt mot trottoarkanten (dock så var den inte så hög just där jag tänkte cykla upp)så jag ramlar ju såklart, jag kom upp med framhjulet för att jag ryckte upp det men bakhjulet fick jag inte med.

Detta är nog den enda gång som jag kommer vara överlycklig över att jag landar i en vattenpöl och att jag var dyngsur, för det gjorde att jag inte skrapade upp mig speciellt mycket.

Av ALLA bilar som var där så var det endast EN som stannade och undrade hur det gick, och det var en som kom ifrån bensinstationen. Jag var jätte glad att den personen stannade, det gav mig lite hopp om mänskligheten iaf.
Lite ömtöcknad var jag efteråt men cyklade iaf hem de restrerande 10km.
Halvbra cykeldag med andra ord.

Söndag 2 juni

Cykling - Distans 325 min 136,5 km

Denna distanstur cyklades i underbart väder och med underbara vänner.
Mötte upp Jessica och vi cyklade vidare ut till Vallentuna där vi mötte upp Gunilla & Jonas Wiklund.
Vi cyklade sedan till Rimbo där det avnjöts en gofika och jag mötte även Pär m.fl från Uppsala där, kul!
Även inne på fiket så snackades det en hel del cykel med diverse folk. Roligt!

Efter gofikan så cyklade vi vidare "hemåt" med mellanlandning i Vallentuna och sen tillbaka till Sumpan.

Jonas, Jessica & Gunilla
Det var en fantastisk härlig tur och snitt temperaturen låg på 28°, vägarna var underbara och till skillnad från Ekerö så hälsar alla cyklister norröver, trevligt inslag. =)

Benen var dock lite sega från dagen innan och jag var lite stel efter vurpan. Men det var helt klart veckans höjdpunkt!







Totalt så så träningsveckan ut såhär i siffror

Total träningtid: 1321 min = 22,01 timmar

Total sträcka (enbart cykel) 352 km

Kändes som en riktigt bra vecka såhär i efterhand!
(förutom vurpan)







Världens bästa Lelle Modig ska tyvärr sluta på TV4, men snäll som han är så gav han mig iaf något trevligt att läsa sina sista dagar på jobbet. 


Jessica, Jonas & Gunilla


Skrapsåren syns inte så bra och som tur va så regnade allt blod bort på vägen hem, lortig blev man. 

Inga kommentarer: